بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

برنامه‌ای برای تماس بین رهبران روسیه و آمریکا پس از مذاکرات وجود ندارد

سخنگوی کرمیلن تاکید کرد که پس از مذاکرات واشنگتن و مسکو برنامه‌ای برای تماس تلفنی رهبران دو کشور وجود ندارد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از  تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز -دوشنبه- اعلام کرد که پس از مذاکرات جاری مسکو و واشنگتن در ژنو، هیچ برنامه‌ای برای برقراری تماس تلفنی بین «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد.


پسکوف در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره احتمال چنین تماسی گفت: «در حال حاضر هیچ توافقی در این زمینه وجود ندارد».


وی در عین حال تصریح کرد که در جریان تماس تلفنی قبلی که در آستانه سال نو میلادی انجام شد، روسای جمهور دو کشور آمادگی خود را برای برقراری تماس های جدید در صورت لزوم اعلام کردند.


پسکوف افزود: «مذاکرات به زودی به پایان می‌رسد و خواهیم دید که به کجا رسیده‌ایم و تعادل ما چگونه است. پس از آن مشخص خواهد شد که چگونه می‌توانیم وضعیت را ارزیابی کنیم».


وی در ادامه گفت: «برای ارزیابی نتایج مذاکرات جاری بین مسکو و واشنگتن درباره مسائل امنیتی خیلی زود است. این روند هنوز در جریان است».


پسکوف تاکید کرد که «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه و رئیس هیئت روسی به نحوی در مورد نتیجه مذاکرات نتیجه‌گیری خواهد کرد.


پیش از این، مذاکرات گسترده روسیه و آمریکا درباره ضمانت‌های امنیتی در ژنو آغاز شد که با توجه به افزایش تنش در روابط روسیه و کشورهای غربی پشت درهای بسته برگزار می‌شود.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.