بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

آیت‌الله هاشمی مورد احترام ویژه جامعه بین‌المللی به‌ویژه کشورهای همسایه بود/ مرحوم هاشمی همواره علاقمند به توسعه بود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: مرحوم هاشمی خیلی علاقمند به توسعه و پیشرفت و استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید بود و همیشه از این موارد استقبال می‌کردند. ایشان موارد مختلفی را پیگیری کردند و بانی برنامه‌ها و اقدامات متعددی بودند که امروز آثار مثبت آنها را در کشور مشاهده می‌کنیم.


غلامرضا نوری رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درخصوص سالروز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و ۱۹ دی، گفت: امروز سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم و سالروز رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است، جا دارد یاد و خاطره همه مجاهدان و شهدای انقلاب و امام راحل را گرامی بداریم. یکی از این مجاهدان راه انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند که امروز سالگرد رحلت ایشان است.


وی ادامه داد: اعتقاد من این است که آقای هاشمی یک شخصیت «به‌روز» بود، این همان ویژگی‌ای است که در فقه پویای شیعه هم بر آن تاکید می‌شود که بر اساس چارچوب تعالیم دینی و مذهبی، متناسب با شرایط روز و پیشرفت زمان باید حرکت کرد و این یکی از خصوصیات مهم‌ و برجسته ایشان بود.


نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس یازدهم همچنین بیان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی خیلی علاقمند به توسعه و پیشرفت و استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید بود و همیشه از این موارد استقبال می‌کردند. ایشان موارد مختلفی را پیگیری کردند و بانی برنامه‌ها و اقدامات متعددی بودند که امروز آثار مثبت آنها را در کشور مشاهده می‌کنیم.


وی افزود: ایشان ضمن حفظ مشی انقلابیگری خود و حفظ تعلق خاطر به  آرمان‌های انقلاب اسلامی ، از مسائل و رخدادهای جدید هم غافل نبودند و سعی می‌کردند انقلاب اسلامی را پویاتر جلو ببرند و  افق دید بلند و وسیعی داشتند هدف‌ها را هماهنگ با شرایط روز تعقیب می کردند. ایشان دید باز و روشنی در ارتباطات بین المللی داشتند و در این عرصه هم مورد احترام ویژه جامعه بین المللی بویژه کشورهای همسایه بودند. برای روح بلند ایشان که یار دیرین و صدیقی برای حضرت امام(ره) و رهبری بودند طلب آرامش و مغفرت می کنیم.


نوری در ادامه با اشاره به رابطه آیت الله هاشمی با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: همه در جریان بودند که بعد از رحلت حضرت امام(ره)، ایشان ارادت و علاقه‌شان به مقام معظم رهبری را در عمل نشان دادند و یکی از مدافعین سرسخت ایشان بودند. مشی ولایتمداری ایشان همواره مشخص بود و این در حالی بود که نظرات خودشان را هم مطرح می‌کردند. خب این هم طبیعی است، همه شخصیت‌های سیاسی و مذهبی به وسع  توان فکری و اندیشه‌های خودشان اظهار‌نظر می کنند و بنا هم نیست که همه نظرات اشخاص مهم و صاحب سبک حتما باید با همدیگر منطبق باشند. مرحوم آقای هاشمی به روح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران واقف بودند و در همین چارچوب همواره مطیع رهبری بودند و پشت‌سر ایشان حرکت می‌کردند.


رئیس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین ابراز داشت: آقای هاشمی همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند از ابتدای شکل‌گیری نهضت اسلامی برای انقلاب خیلی زحمت کشیدند و خیلی باانگیزه و با ایمان پای کار انقلاب بودند و خیلی هم تلاش کردند. به نظرم ما باید قدردان شخصیت هائی باشیم که برای  این کشور و ملت و این انقلاب زحمت کشیدند و فداکاری و ایثار کردند. اگر زنده هستند آن‌ها را تکریم کنیم و اگر از دنیا رفته‌اند یادشان را گرامی بداریم.


وی ادامه داد: به غیر از معصومین (ع) همه انسان‌ها ممکن الخطا هستند، در نتیجه ما بهتر است نسبت به همه کسانی که در حوزه حکمرانی و خدمت به کشور کار و تلاش کردند و از خود خوبی‌ها، زحمات، یادگاری‌ها و یادهای نیک به جا گذاشتند را قدر دانسته و گرامی بداریم. اگر اینطور نباشد نسل حاضر را با سردرگمی مواجه می‌کنیم، به این دلیل که از خود می‌پرسد چرا همه کسانی که مسئولیتی برعهده می‌گیرند مساله‌دار می شوند؟ آن وقت نسل جوان از خود می پرسد پس چه کسی خوب است؟ چه کسی محترم است؟ یک جوان که در ابتدای راه قرار دارد و می‌خواهد وارد عرصه شود و در آینده سیاسی این کشور نقش ایفا کند، از خود می‌پرسد پس من از کدامیک از شخصیت‌ها الگو بگیرم؟


نوری اضافه کرد: باید یاد زحمات و تلاش‌های همه زحمتکشان را زنده نگه داریم و در کنار آن دعا کنیم که مسئول بعدی کم خطاتر و بهتر از قبلی باشد. نباید به خاطر خطای جزئی و یا اختلاف سلیقه و یا حب و بغض های جناحی، همه را طرد، حذف و یا مساله‌دار کنیم. باید دقت کنیم که ما با درکنارهم بودن قدرتمند می‌شویم و با حذف تدریجی نیروهای دلسوز، روزبروز تضعیف می‌شویم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.