بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

 اگر استعفای من راه‌حل بحران لبنان باشد، لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که اگر استعفای راه‌حل بحران است، لحظه‌ای در این کار تردید نخواهد کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از لبنان ۲۴، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که اگر بداند استعفای او راه‌حل بحران لبنان است، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد اما اگر این استعفا موجب تخریب بیشتر شود، هرگز استعفا نخواهد داد.


میقاتی گفت: «در بحبوحه این بحران‌های سرنوشت‌ساز، دولت باید چالش را می‌پذیرفت و در مرحله نخست مانع سرعت تشدید بحران شود. همیشه تلاش کردیم مسیر نجات از بحران را آغاز کنیم، پرونده‌های اضطراری را رسیدگی کنیم و مشکلات بی‌شمار را در مسیر راه‌حل صحیح قرار دهیم».


وی تاکید کرد که تعلیق جلسه‌های هیئت دولت از دوازدهم اکتبر یک خلل ساختاری در کار دولت ایجاد کرد که قابل چشم‌پوشی نیست‌. 


میقاتی افزود: «امروز قصد نداشتم مشکلات موجود را مجددا گوشزد ‌یا اقدامات انجام شده برای رهایی از بحران را تکرار کنم اما چاره‌ای جز مشارکت در خاموش کردن آتش نداریم».


وی ادامه داد: «ما به رغم آگاهی قبلی از حجم مشکلات و سختی‌ها و با وجود هشدارهایی که درباره سختی کار دریافت کردیم، اما مسئولیت را پذیرفتیم چون ایمان داشتیم اگر حتی امکان کم کردن بار کوچکی از مردم وجود داشته باشد،  سستی و فرار از مسئولیت جایز نیست». 


میقاتی گفت: « از همان روز نخست همه تلاش خود را بر تشکیل جلسه‌های دولت مترکز کردم تا تعویق این جلسه‌ها بار اضافی دیگری برای مردم تحمیل نکند. همچنان به تلاش خود برای برگزاری جلسه‌ها و تصویب بودجه سال ادامه خواهم داد». 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.