بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عراق و عربستان درباره تحولات منطقه/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه/ تعویق برگزاری جلسه محاکمه آنگ سان سوچی به ۱۰ ژانویه

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عراق و عربستان درباره تحولات منطقه، مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه و تعویق برگزاری جلسه محاکمه رهبر برکنار شده میانمار به ۱۰ ژانویه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، هم‌زمان با پایان دور جدید مذاکرات برجامی در وین، هماهنگ‌کننده اروپا در این مذاکرات گفت که تنها چند هفته و «نه چند ماه» برای رسیدن به توافق باقی مانده است.


– معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام، گفت که در مسیر احیای توافق هسته‌ای، تهران و واشنگتن ناگزیر از اتخاذ تصمیم‌های دشوار هستند.


– خبرگزاری رسمی سوریه از مقابله پدافند هوایی ارتش این کشور با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بندر لاذقیه خبر داد.


– سوریه در واکنش به بیانیه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم برای دو برابر کردن تعداد شهرک‌نشینان یهودی در بلندی‌های جولان، آن را خطرناک و تشدیدکننده بی‌سابقه تنش‌ها خواند.


– جلسه دادگاه نظامی میانمار که پیش از این قرار بود برای رسیدگی به دو مورد اتهامی رهبر برکنار شده این کشور برگزار شود، به ۱۰ ژانویه موکول شد.


–  وزرای خارجه عراق و عربستان طی تماسی تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای رایزنی کردند.


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.