بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

پنجره نجات توافق هسته‌ای با ایران به سرعت در حال بسته شدن است

وزیر خارجه آمریکا، خروج از برجام را بدترین تصمیم در حوزه سیاست خارجه آمریکا توصیف کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از نشنال، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس آخر سال خود در مورد مذاکرات برجامی گفت: اکنون، به دلیل تصمیمی که به نظر من یکی از بدترین تصمیم‌های اتخاذ شده در سیاست خارجی آمریکا در دهه گذشته بوده است، به جایی رسیده‌ایم که در آن هستیم، و آن تصمیم  خروج از توافق هسته‌ای ایران، برجام، بود که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می کرد.


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  گفت: پنجره نجات توافق هسته‌ای با ایران به سرعت در حال بسته شدن است. پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و نقض توافق موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، احیای برجام را “به طور فزاینده‌ای مشکل‌ساز” می‌کند.


بلینکن با انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام مدعی شد: در خروج از آن توافق، به ما قول داده شد که با توافق قوی‌تری جایگزین شود… فشار حداکثری که علیه ایران اعمال می‌شود، فعالیت‌های مخرب این کشور را در سراسر منطقه مهار می‌کند. در عوض، البته، دقیقا اتفاق برعکس رخ داد.


وی افزود: ایران از محدودیت‌های برجام فراتر رفته است و به اقدامات خود در منطقه دامه می‌دهد. اگر مذاکرات در وین برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران شکست بخورد، ما و متحدانمان به دنبال گزینه‌های جایگزین خواهیم بود. ما فعالانه به دنبال گزینه‌های جایگزین هستیم و چیزی که تحمل نمی‌کنیم این است که ایران با حسن نیت در میز مذاکره حضور نیابد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.