بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

سویا-بارسلونا؛ به دنبال چهارمین قربانی بزرگ

دو تیم سویا و بارسلونا به مصاف هم خواهند رفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سویا امشب در حالی میزبان بارسلونا است که سه برد پیاپی در لالیگا کسب کرده و آخرین آنها برابر مدافع عنوان قهرمانی، اتلتیکومادرید به دست آمد. بارسلونا هم بعد از پیروزی حیاتی 3 بر 2 مقابل الچه به استادیوم رامون سانچس پیس خوان سفر می‌کند.


 


ژاوی در بازگشت به تیم سابقش شروع سختی را تجربه می‌کند چون غول کاتالان در هیچ یک از هفت بازی‌اش با مربیگری او مقتدرانه به پیروزی نرسیده است.


در عین حال، کسب 10 امتیاز از 15 امتیاز ممکن به اندازه کافی قابل توجه است اگر همه عوامل را در این تیم در نظر بگیریم و حالا بارسلونا فاصله قابل جبرانی با جایگاه سهمیه لیگ قهرمانان دارد.


گرفتن بهترین بازی از جوانان بارسلونا یکی از اهداف بلندمدت ژاوی است که در طول فصل باید محقق شود اما سه تا از آنها در برد هیجان‌انگیز تیم مقابل الچه نامشان را در فهرست گلزنان ثبت کردند.


گاوی 17 ساله بدون شک بازیکن شاخص تیم بوده هرچند شاید بی‌انصافی باشد اگر بخواهیم انگشت روی این بازیساز بگذاریم وقتی بازیکنان مستعد زیادی در هفته‌های اخیر خودشان را نشان داده‌اند.


اگرچه بارسلونا شاید احساس کند در مسیر رشد قرار گرفته اما سه بازی متوالی در خارج از خانه حریفان دارد که با بازی امشب شروع می‌شود برابر تیمی که به جای بارسلونا، رقیب اصلی رئال مادرید در کورس قهرمانی این فصل لالیگا شده است. سویا از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده و با فاصله‌ای نزدیک از باخت شوکه‌کننده برابر آندراتکس در جام حذفی اسپانیا گریخته. بنابراین خولن لوپتگی نمی‌تواند از عملکرد اخیر تیمش رضایت چندانی داشته باشد اما سه پیروزی پیاپی در لیگ به ترتیب برابر سه تیم سرسخت ویارئال، اتلتیک بیلبائو و اتلتیکومادرید باعث شده سویا با یک بازی کمتر از رئال مادرید شش امتیاز اختلاف نسبت به این تیم داشته باشد.


رئال بتیس هم با چهار امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر نسبت به سویا در رده سوم قرار گرفته و اینها یعنی حاشیه امن خوبی برای سویا به وجود آمده است.


سویا به تساوی یک بر یک برابر اتلتیکومادرید هم رضایت داده بود که لوکاس اوکامپوس در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی گل پیروزی را زد. این آرژانتینی در 9 بازی آخرش برای اندلسی‌ها پنج گل زده و دو پاس گل داده است.


لوپتگی که تیمش با 12 گل خورده بهترین خط دفاعی لالیگا را در اختیار دارد، به چیزی کمتر از پیروزی در این راضی نمی‌شود اما باید دید آیا بازی با تیم‌هایی مثل اتلتیکومادرید و بارسلونا در فاصله سه روز به نفع سویا است یا به ضررش.


 


اخبار تیمی


سویا می‌تواند دوباره از فرناندو استفاده کند چون این هافبک یک جلسه محرومیت خود را به خاطر دریافت پنج کارت زرد پشت سر گذاشته است اما گونسالو مونتیل احتمالاً این بازی را به خاطر مصدومیت از دست بدهد و این، لوپتگی را در دفاع راست با مشکل مواجه می‌کند چون خسوس ناواس هم هنوز درگیر آسیب‌دیدگی است. نمانیا گودلی و لودویگ آگوستینون در رقابت برای بازی در این پست هستند ضمن اینکه رافا میر هم به خط حمله بر‌می‌گردد.


جرارد پیکه از محرومیت یک جلسه‌ای بر‌می‌گردد اما قرار نیست به خاطر او دفاع سه نفره را به هم بزنند. فرانکی دیونگ در بازی با الچه به خاطر خستگی حضور نداشت و وضعیتش بررسی می‌شود، فیلیپ کوتینیو هم جایگزین مناسبی برای عثمان دمبله است اگر ژاوی تصمیم بگیرد روی بازیکن همیشه مصدوم فرانسوی دو بار در سه روز ریسک نکند. نیکو گونزالس هم شاید جایی در وسط خط حمله پیدا کند بعد از آنکه به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و گلی حیاتی برای بارسلونا وارد دروازه الچه کرد.


 


‌ترکیب احتمالی


سویا: بونو، آگوستینسون، کانده، کارلوس، رکیک، جوردن، فرناندو، راکیتیچ، اوکامپوس، میر، گومز


بارسلونا: ‌تر‌اشتگن، آرائوخو، گارسیا، لنگله، بوسکتس، دیونگ، آلبا، گاوی، کوتینیو، گونزالس، الزلزولی


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.