بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

توسعه اقتصادی بدون رشد صنعت حمل و نقل امکان پذیر نیست

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: توسعه اقتصادی هیچ کشوری بدون رشد صنعت حمل و نقلی آن ممکن نیست. رشد اقتصادی کشورها به صورت مستقیم با صنعت حمل و نقل ارتباط دارد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با حضور مهدی اسماعیل بگی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، یعقوب آزاده دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک، محمدعلی کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۶ در بوستان آموزش ترافیک شهرداری منطقه ۱۶ برگزار شد.


سیدمرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، در این مراسم بیان کرد: دوسال گذشته زمانی‌که کرونا در تهران شیوع پیدا کرد، کارمندان شهرداری به صورت دورکاری و رعایت تمامی پروتکل‌ها فعالیت می‌کردند، اما جانفشانی رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی، ایثارگری‌ رانندگان در سال ۱۳۶۲ را تداعی کرد.


در ادامه مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل عمومی به تمامی کنشگران این صنعت، گفت: توسعه اقتصادی هیچ کشوری بدون رشد صنعت حمل و نقلی آن ممکن نیست. رشد اقتصادی کشورها به صورت مستقیم با صنعت حمل و نقل ارتباط دارد.


مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق با بیان اینکه رانندگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، خدمات رسانی مستقیمی به شهروندان تهرانی دارند، گفت: زحمت اصلی حوزه حمل و نقل عمومی بر دوش این رانندگان است و تکلیف مدیران این است که شرایط و بسترسازی مناسب را برای رانندگان ایجاد کنند.


گلشنی ضمن گرامیداشت یاد رانندگان فوت شده بر اثر بیماری کرونا، گفت: ثوابی که این رانندگان بابت خدمت رسانی به خلق خدا در این مسیر داشتند توشه آخرت‌شان است.


وی افزود: پلیس راهور نقش موثری در مدیریت ترافیک شهر دارد و بدون حضور آن‌ها مدیریت ترافیک در شهر امکان پذیر نیست.


تیمسار فتح الله حیدری در ادامه مراسم ضمن اشاره به فرمان تاریخی امام (ره) در سال ۱۳۶۲ برای کمک رانندگان کامیون و اتوبوس، گفت: نیروهای راهنمایی و رانندگی با حضور شبانه روزی در سال ۱۳۶۲، سهولت تردد کامیون‌ها را فراهم کردند و نقش مهمی در این برهه داشتند. بنده به عنوان نخستین رئیس پلیس ناجا که راهنمایی و رانندگی هم در اختیار ناجا بود و به نمایندگی از پلیس راه که خدمت گذاران صدیقی در مسیر بودند، در این مراسم حضور دارم.


وی در ادامه بیان کرد: ایثارگری‌های بسیاری در صنعت حمل و نقل انجام شده و تمامی این زحمات و ایثارگری‌ها ناگفتنی‌ است. طی تمام این سال‌ها شاهد تلاش و زحمات افراد حاضر در صنعت حمل و نقل بودیم.


تیمسار حیدری با بیان اینکه رانندگان کامیون در سال ۱۳۶۲ با ایثارگری، فرمان امام (ره) را اجرا کردند، افزود: هرجا تصویر و فیلمی از ایثارگری در زمان جنگ است، رانندگان اتوبوس را مشاهده می‌کنیم.


محمدعلی کریم‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۶ تهران نیز در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل بیان کرد: این مراسم بنابر دستور و تأکید شهردار تهران برگزار شده است. هفته گذشته جلسه‌ای در همین راستا برگزار شد تا برای مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل برنامه ریزی‌های لازم انجام شود. 


بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، کریم پور در ادامه گفت: درنهایت مقرر شد تا تعدادی از رانندگان تاکسی، اتوبوسرانی، خودرو سرویس و دوچرخه سواران به همراه خانواده خود در این مراسم حضور پیدا کنند و از آن‌ها بابت زحمات چندین و چندساله تشکر به عمل آید. در این مراسم ۶۰ راننده تاکسیرانی، اتوبوسرانی، خودرو سرویس و … به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم حضور داشتند که در پایان از رانندگان برتر منطقه ۱۶ و همچنین خانواده رانندگان فوت شده بر اثر بیماری کرونا، قدردانی و تشکر شد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.