بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

توضیح معاون اول قوه قضائیه درباره تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی و جرم‌انگاری برخی ترک فعل‌ها

معاون اول قوه قضاییه توضیحاتی درباره تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی قاچاقچیان ارائه کرد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست سراسری مدیران و معاونان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در رابطه با لایحه قانون مبارزه با مواد مخدر که در حقیقت اصلاح قانون سابق است از حداقل دو سال پیش معاونت حقوقی قوه قضاییه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی جلسات مهمی را برگزار کرده است.


وی ادامه داد: از متخصصان و افرادی که دست اندر کار این قضیه هستند نظرخواهی شد و یک لایحه جامع آماده شده است و الان تقریبا آماده تحویل به دولت است. با قید فوریت قول می‌دهم این لایحه به دولت ارسال شود. این قانون همه مشکلاتی را که وجود دارد برطرف می کند.


معاون اول قوه قضاییه درباره خودروهای توقیفی گفت: دادستان کل کشور براساس دستور رییس قوه قضاییه مکلف شده‌اند تا نیمه دی ماه همه این موارد را تعیین تکلیف کنند یعنی مواردی که برایشان حکم صادر شده زمینه فروششان آماده شود در مواردی هم که حکم صادر نشده به ما اعلام کنند تا به قید فوریت تعیین تکلیف کنیم.


وی درباره برخورد با دستگاه‌هایی که در امر پیشگیری ترک فعل کرده اند، گفت: درباره موضوع ترک فعل که در این یکی دو سال  گذشته مطرح شده است ما این ترک فعل‌ها را احصا کرده‌ایم. بیش از ۳۰ مورد ترک فعل در قانون داریم اما از این موارد فقط سه مورد جرم‌انگاری شده است. در اصلاح قوانین دادگستری که در معاونت حقوقی در حال به نتیجه رسیدن است ماده‌ای را برای ترک فعل در نظر گرفته‌ایم و ترک فعل‌های مهم را احصا کردیم، انشالله در مجلس تصویب شود و به این موضوع ترک فعل با مصادیق خواهیم پرداخت.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.