بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

تشکیل پرونده برای برخی مسئولان سابق بورسی در سازمان بازرسی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای برخی از مسئولان سابق بورس و اقتصاد و دارایی پرونده‌ای در سازمان بازرسی مطرح و در حال رسیدگی است و چنانچه توضیحات قانع‌کننده باشد که مشکلی نیست اما اگر قانع‌کننده نباشد، به دستگاه قضا سپرده خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درباره درخواست رئیس این قوه برای ورود تخصصی به بورس گفت: در هر کشور بازار سرمایه مهم‌ترین بازار جهت رونق اقتصادی و تولید کشور است که متاسفانه مدتی است در کشور ما دچار نوسانات زیادی شده است.


وی ادامه داد: همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور به این مسئله ورود پیدا کرده بودند و اقدام به هشدار و دادن پیشنهاداتی به سازمان بورس کرده بودند که به برخی از این پیشنهادات عمل نشده بود که همین امر موجب اقدامات قضایی شده است منتها به دلیل آن که حکم در محله بدوی است و عمل نشده است، منع قانونی برای اعلام وجود دارد.


خدائیان بیان کرد: البته برای برخی از مسئولان سابق بورس و اقتصاد و دارایی پرونده‌ای در سازمان بازرسی مطرح و در حال رسیدگی است و چنانچه توضیحات قانع‌کننده باشد که مشکلی نیست اما اگر قانع‌کننده نباشد، به دستگاه قضا سپرده خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: ریاست محترم قوه قضائیه دستور اکیدی به داستانی و سازمان بازرسی کل کشور داده‌اند  که به موضوع بورس ورود کنند، همکاران ما در دادستانی عضو سازمان بورس هستند و مسائل را پیگیری می‌کنند و قصد این است که به ریز موضوعات بررسی شود و چنانچه شخص و اشخاصی مسبب نزول بازار بورس باشند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.