بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از آزمایشگاه رفرانس

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آزمایشگاه رفرانس اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت بازدید کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از وبدا، در این بازدید «کمال حیدری»، معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن بررسی شرح وظایف، ظرفیت‌های فنی و همچنین مشکلات و چالش‌های این مرکز بر پشتیبانی از شبکه آزمایشگاهی بهداشت کشور تاکید کرد. 


در این بازدید رییس آزمایشگاه رفرانس و مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت توضیحاتی در خصوص نقش آزمایشگاه رفرانس در نظام مراقبت مقاومت میکروبی، انجام آزمایشهای تائیدی و پشتیبانی آزمایشگاهی از برنامه‌های مختلف حوزه بهداشت بخصوص بیماریهای واگیر، نظارت بر کیفیت و عملکرد شبکه آزمایشگاههای بهداشت کشور، همکاری با اداره کل تجهیزات پزشکی از طریق مشارکت در ارزیابی آزمایشگاهی کیفیت کیت‌ها و تجهیزات در مرحله ثبت و رسیدگی به شکایات ارائه کرد. 


در ادامه معاون بهداشت وزارت بهداشت، آزمایشگاه مرجع سلامت را مکلف کرد که ضمن انجام نیاز سنجی، گزارش وضعیت فعلی و مشکلات خود را با تاکید بر فضای آزمایشگاهی، نیروی انسانی، تجهیزات دستگاهی و زنجیره تامین مستمر کیت‌ها و ملزومات مورد نیاز را تهیه نمایند تا رفع مشکلات و بهره برداری هرچه بیشتر از آزمایشگاه رفرانس، بویژه با هدف آمادگی بیشتر برای بحران، فوریت و بلایا و پاسخ آزمایشگاهی به آن‌ها، در دستور کار معاونت بهداشت قرار گیرد. 


در این بازدید صادقیان معاون اجرایی معاونت بهداشت و سمیعی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت حیدری را همراهی کردند. 


گفتنی است آزمایشگاه مرجع سلامت کشور از سال ۱۹۹۶ مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت و مجری بعضی برنامه‌های مهارت آزمایی منطقه خاورمیانه شرقی است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.