بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

ماجرای نامه‌ای که از سوی سمیعی انکار شد؛ سازمان لیگ دروغ می‌گوید یا باشگاه استقلال؟

برخلاف ادعای مسئولان سازمان لیگ، معاونت حقوقی باشگاه استقلال دریافت نامه‌ای مبنی بر عدم اجازه بازی دو بازیکن خارجی در دیدارهای گذشته را انکار کرد.


به گزارش خبرنگار ورزشی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، شب گذشته و در لا به لای دعوای حقوقی باشگاه استقلال بر سر پرونده مهاجم گابنی گل گهر در برنامه فوتبال برتر، صحبت‌ کوتاهی هم پیرامون ماجرای شکایت باشگاه نساجی از استقلال بابت حضور یامگا و ژستد مقابل این تیم مطرح شد و فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال در این باره صحبت کرد.


ماجرا از آن قرار است که باشگاه استقلال در زمان عقد قرارداد و دریافت کارت بازی دو بازیکن خارجی خود، ضمانت بانکی که طبق قانون باید به سازمان لیگ ارائه می‌داد را تحویل نداده و سازمان لیگ هم موقتاً تا زمان رفع این مشکل برای دو بازیکن کارت بازی صادر کرده است. این موضوع ادامه داشت تا جایی که در بازی با گل گهر مسئولان برگزاری مسابقه به باشگاه استقلال اطلاع دادند اجازه استفاده از این نفرات را ندارد.


اگرچه این مشکل بعداً با پادرمیانی وزیر ورزش و بدون ارائه ضمانت بانکی برطرف شد ولی ماجرا با شکوائیه باشگاه نساجی مبنی بر اینکه یامگا و ژستد در دیدار با این تیم هم مانند گل گهر حضورشان در زمین ممنوع بوده، خواستار تغییر نتیجه بازی شدند.


فرشید سمیعی، معاون حقوقی استقلال در برنامه فوتبال برتر با اشاره به اینکه هیچ نامه مکتوبی از مسئولان مبنی بر غیر مجاز بودن این دو بازیکن مقابل نساجی دریافت نکردند اعلام کرد اگر نامه‌ای آورده شود که در آن پیش از بازی نساجی به استقلال اطلاع داده شده بود تا از این دو بازیکن استفاده نکند آنها قصور خود را می‌پذیرند ولی چنین نامه ای وجود ندارد و کسی به ما نگفته بود حق ندارید از دو بازیکن خارجی استفاده کنید.


این صحبت‌های سمیعی در حالی مطرح شد که پیش از این فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ مدعی شده بود که طی نامه‌ای محرمانه به استقلال اعلام کرده بودند که حضور این دو بازیکن در ترکیب تیم تا زمان رفع مشکل ضمانت بانکی غیر مجاز است.


محمودزاده در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد ابطال مجوز موقت بازی دو بازیکنان استقلال اظهار داشت: سازمان لیگ همواره با همه باشگاه ها در چارچوب قوانین و مقررات همکاری می کند و به جهت احترام به هواداران و کمک قانونی به فوتبال نیز با وجود اینکه باشگاه استقلال ضمانت های بانکی لازم را برای استفاده از یامگا و ژستند ارایه نکرده بود، با این حال با مساعدت مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ، مجوز موقتی برای این دو بازیکن صادر شد تا باشگاه استقلال زمان برای ارایه ضمانت بانکی را در اختیار داشته باشد.


وی افزود: در نهایت در تاریخ 22 آبان 1400 سازمان لیگ در نامه ای رسمی و محرمانه به باشگاه استقلال اعلام کرد که مجوز موقت و مشروط این دو بازیکن به دلیل عدم ارایه تضامین بانکی لغو شده است. حتی به صورت شفاهی نیز به عوامل باشگاه استقلال این موضوع یادآوری شد.


این در حالیست که استقلال 28 آبان ماه به مصاف نساجی رفته و از این دو بازیکن در ترکیب خود استفاده کرده است و با توجه به صحبت‌های محمودزاده حضور این دو بازیکن در ترکیب آبی‌ها برخلاف قانون بوده است.


نکته مهم در اینجا نامه‌ای است که محمودزاده مدعی شده خطاب به استقلال صادر شده است ولی فرشید سمیعی دریافت چنین نامه‌ای را تکذیب و به نوعی مسئولان سازمان لیگ را به دروغگویی متهم می‌کند.


باید دید مسئولان سازمان لیگ اگر واقعاً نامه‌ای به استقلال زده‌اند با توجه به تکذیب معاون حقوقی استقلال آن را منتشر می‌کنند یا در اینجا حق با مسئولان استقلال است و نامه‌ای که مسئولان سازمان لیگ منتشر کرده‌اند وجود خارجی ندارد.


پایان خبر

حجم ویدئو: 21.75M
|
زمان ویدئو: 00:01:21

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.