بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

وعده نخست‌وزیر ارمنستان برای مذاکره با آذربایجان درباره پیمان صلح


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز -پنجشنبه- متعهد شد در مورد پیمان صلح با آذربایجان مذاکره کند.


وی در عین حال بار دیگر باکو را به تجاوز نظامی جدید علیه ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی متهم کرد.


پاشینیان با اشاره به بیانیه اخیر «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان در یکی از روستاهای شمال قره‌باغ که در جریان جنگ ۲۰۲۰ به تصرف نیروهای آذربایجان درآمده بود، آن را «اقدامی تجاوزکارانه» خواند.


علی‌اف در آنجا اعلام کرد که پیمان صلح را امضا نمی‌کند مگر اینکه ایروان، قره‌باغ را به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت بشناسد و شرایط وی را برای تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان بپذیرد. وی هشدار داده بود که ارامنه در غیاب چنین توافقی در صلح زندگی نخواهند کرد.


وزارت خارجه ارمنستان در واکنش به این اقدام، آذربایجان را متهم کرد که ادعای مالکیت کل اراضی ارمنستان را دارد و «هر کاری انجام می‌دهد تا صلح در منطقه غیرممکن شود».


پاشینیان همچنین اظهارات علی‌اف را «نقض آشکار» تفاهم‌های ارمنستان و آذربایجان در سال گذشته دانست.


وی همچنین خاطرنشان کرد که روز چهارشنبه یک سرباز ارمنی در مرز بین دو کشور قفقاز جنوبی به ضرب گلوله نظامیان آذربایجان کشته شد.


نخست‌وزیر ارمنستان در جریان جلسه کابینه در ایروان گفت که نقض آتش‌بس گواه دیگری است بر اینکه «آذربایجان وضعیت را به سمت تشدید جدیدی سوق می‌دهد».


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.