بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

کاظمی: باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم / زمان مناسبی برای جوان‌گرایی نیست


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، فرهاد کاظمی درباره اعلام لیست تیم ملی فوتبال از سوی امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: خداراشکر آنقدر بازیکن خوب در ایران زیاد داریم که می‌توانیم چند تیم ملی داشته باشیم. اعلام لیست تیم ملی به سلیقه سرمربی بستگی دارد، باید به نظرات سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و ان‌شاءالله در ادامه مسیرش موفق باشد. هر مربی دیگری هم می‌خواست نفرات مورد نظر خودش را برای تیم ملی انتخاب کند چند بازیکن خوب دیگر در لیگ برتر حضور داشتند که جای‌شان در تیم ملی خالی است.


او ادامه داد: نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بر اساس تاکتیک و سلیقه‌ مربی است و باید به آن احترام بگذاریم. در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که این بازیکن خوب است یا بد، هر مربی می‌تواند استراتژی خودش را داشته باشد تا در تیم ملی پیاده کند. در شرایط فعلی همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی در جام ملت‌ها بهترین نتیجه را بگیرد. با اینکه زمان داریم تیم ملی را برای جام ملت‌ها آماده کنیم، اما برای تیم ملی ۱۰ هم ماه کم است.


کاظمی درباره تغییر نسل تیم ملی فوتبال عنوان کرد: هم اکنون که تیم ملی باید برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده شود، اصلاً زمان مناسبی برای جوانگرایی نیست. چون اگر تیم ملی در این مسابقات نتیجه نگیرد، تمام دنیا روی سر قلعه‌نویی خراب می‌شود. مربیانی ایرانی که در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشتند همیشه موفق بوده‌اند. در سال‌هایی که هیچ کس نمی‌توانست تیم ملی را سر و سامان بدهد، مربیانی نظیر علی دایی و محمد مایلی‌کهن بهترین نتایج را گرفتند. دایی وقتی به عربستان بازی را واگذار کرد، از کادر تیم ملی کنار گذاشته شد؛ قلعه‌نویی هم با باخت در ضربات پنالتی به کره‌جنوبی، از تیم ملی جدا شد.


کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه قلعه‌نویی در این برهه زمانی برای قبول سرمربیگری تیم ملی فوتبال ریسک بزرگی کرد، عنوان کرد: قلعه‌نویی بعد از قبول پست سرمربیگری اعلام کرد که من سرباز ایران هستم و فقط یک سرباز می‌تواند این گونه جان فشانی کند. مردم تصور کنند که در جام ملت‌ها با حضور تیم‌های قدرتمندی همچون؛ ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا شانس قهرمانی داریم و تیم ملی ایران بتواند اول شود. باید بعد از مسابقات جام ملت‌ها، به این نگاه کنیم که تیم ملی فوتبال ایران چه رشد فنی داشته‌ است.


او ادامه داد: اگر تیم ملی با قلعه‌نویی نتوانست مقام اول را به دست بیاورد بگویند که دیگر قلعه‌نویی  را نمی‌خواهیم. او نماینده مربیان ایرانی است و پرچمدار فوتبال ایران خواهد بود و باید از او حمایت کنیم. قلعه‌نویی در سال‌های اخیر که سرمربی تیم‌های مختلف در لیگ برتر بوده، کارنامه خوبی داشته است. او پرافتخارترین مربی لیگ برتر است.


کاظمی در مورد انتخاب دستیاران قلعه‌نویی در تیم ملی تصریح کرد: قلعه‌نویی خودش به این فکر کرده که بهترین‌ها را در کنارش استفاده کند و به طور حتم مربیان خوبی را به عنوان دستیارانش معرفی خواهد کرد.


او در مورد ارائه فوتبال هجومی از سوی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی تاکید کرد: همیشه مردم فوتبال هجومی را دوست دارند. چرا تیم‌های بزرگ دنیا تماشاگر زیاد دارند، چون تیم‌هایی هجومی هستند، اما متأسفانه در فوتبال ایران آن چنان فوتبال هجومی نمی‌بینیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.