بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تشکیل قرارگاه «تولید سلامت محور» در راستای شعار سال


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از چند مرکز درمانی و داروخانه در شهر ری از جمله بازدید از بیمارستان فیروز آبادی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حدود ۸ ماه پیش فاز جدید بیمارستان فیروزآبادی شهر ری راه اندازی شد و باعث افتخار است که توانستیم یک بیمارستان بسیار پیشرفته و مجهز را در این منطقه و برای مردم شریف شهر ری ایجاد کنیم. 


وی با بیان اینکه بیمارستان فیروزآبادی دارای ۲۸۱ تخت فعال بوده و ۷۵ تخت آن نیز به زودی اضافه می‌شود، افزود: ۳۷۵ پرستار و کمک بهیار و نزدیک به ۱۰۰ پزشک که عمدتا پزشکان متخصصند، به خدمت‌رسانی به مردم شریف شهر ری مشغولند. 


عین‌اللهی خاطرنشان کرد: بیمارستان فیروزآبادی شهر ری از لحاظ درمان بیماری‌های داخلی و جراحی دارای امکانات بالقوه بوده و بنده در این بازدید کیفیت رسیدگی به بیماران را مورد بررسی قرار دادم که مطلوب بود. 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در طرح سلامت نوروزی هزار و ۶۶ بیمارستان ما در سراسر کشور در حالت آماده‌باش قرار دارند، تصریح کرد: ۱۴۴ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران در اقصی نقاط کشورند. 


وی با بیان اینکه از ابتدای سال نو تاکنون ماموریت‌های اورژانس ۵۸ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۸ هزار ماموریت از آغاز سال نو صورت گرفته و ۱۸ درصد افزایش مصدومان در ترافیک و ۲۷ درصد هم افزایش بیماران غیر ترافیکی را شاهد بودیم و میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی یک میلیون و ۷۶۷ هزار بوده است که افزایش حدود ۵۹ درصدی را در مراجعه مردم به مراکز درمانی نشان می‌دهد. 


عین اللهی افزود: در پایانه‌های مرزی کشور در ایام عید ۷۸ هزار مورد غربالگری صورت گرفته و با توجه به شیوع کرونا و بیماری‌های واگیر همکاران ما در مرزها در حال کنترلند تا آنجا که ممکن است، این بیماری‌ها وارد کشور نشود. 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از پلمب هزار و ۴۱۰ مراکز اقامتی و تجاری به دلیل‌عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد و گفت: باید از مسمومیت‌ها و برخی آلودگی‌ها در ایام نوروز پیشگیری شود؛ بنابراین ماموران ما در حال رصد هستند و از دارندگان مراکز تجاری و اقامتی خواهشمندیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت حداکثری سرلوحه کار خود قرار دهند. 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شعار سال مبنی «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: حدود ۹۹ درصد از داروها در حوزه سلامت در داخل تولید می‌شود اما مواد اولیه برخی داروها وارداتی است که تلاش داریم مواد اولیه دارو نیز در داخل کشور تهیه و تولید شود. 


وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات دارای فناوری پیشرفته در داخل کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر شعار امسال قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور را راه اندازی کرده‌ایم و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند چنین قرارگاهی را در منطقه خود ایجاد کنند. 


عین اللهی توضیح داد: قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور به صورت قطب‌بندی شده در ۱۲ قطب کشور راه اندازی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم «پایتخت تولید سلامت محور» را انتخاب و معرفی کنیم که کدام دانشگاه و شهر در این زمینه برتری داشته است. 


وی از واگذاری اختیار صدور مجوز تولید محصولات سلامت محور به مراکز دانشگاهی استان‌ها خبر داد و گفت به دنبال تفویض این اختیار به دانشگاه‌ها هستیم تا تولید ما تسهیل و تسریع شود و چابک‌سازی صورت گیرد. البته دانشگاه‌ها هم در ازای این تفویض اختیار باید آزمایشگاه‌های تخصصی خود را دائر و یا فعالتر کنند. 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در سال جدید توجه ویژه‌تری به حوزه بهداشت از حیث جذب و استخدام نیروهای بهداشتی و بکارگیری آن‌ها در مراکز بهداشتی خواهد شد، گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده را با اولویت مناطق محروم تکمیل کرده و گسترش خواهیم داد که با این کار قطعا وقتی بیماری از طریق نظام ارجاع به سطوح ۲ تا ۳ معرفی می‌شود هزینه کمتری را پرداخت می‌کند و در جهت درمان کمک شایانی خواهد بود. قطعا وقتی بیماری از طریق نظام ارجاع به سطوح ۲ تا ۳ معرفی می‌شود هزینه کمتری را پرداخت می‌کند و در جهت درمان کمک شایانی خواهد بود.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.