بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

انتقاد شدید حماس از مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصویب پیش‌نویس قانون مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی در شمال کرانه باختری که زمینه‌ساز بازگشت صهیونیست‌ها به این شهرک‌ها خواهد شد، را محکوم کرد.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «جهاد طه» سخنگوی حماس امروز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که این اقدام در چارچوب تلاش‌های دولت اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان برای تشکیل کانون‌های جدید شهرک‌نشینی و مصادره و یهودی‌سازی اراضی فلسطینی صورت می‌گیرد که جوانان فلسطینی با مقاومت و پایداری بیشتر آن را پاسخ خواهند داد.


طه اظهار داشت که این اقدام جنایتکارانه پس از نشست امنیتی شرم الشیخ انجام گرفت تا بار دیگر خوی اشغالگرانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را ثابت کند.


وی تشکیلات خودگردان را به توقف تمامی شیوه‌های همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی فراخواند و از جامعه بین‌الملل نیز دعوت کرد به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جلوی ادامه جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است، را بگیرد.


کنست رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه قانون «لغو عقب‌نشینی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری» را با هدف زمینه‌سازی برای مشروعیت‌بخشی به شهرک حومش و احداث مدرسه‌ای دینی در آن به طور نهایی به تصویب رساند.


۳۱ عضو کنست به این قانون رای مثبت و ۱۸ نفر هم رای منفی دادند.


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.