بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

توافق انصارالله یمن و دولت مستعفی برای تبادل اسرا


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، انصارالله یمن و دولت مستعفی یمن پس از چند دور مذاکره در ژنو، توافق مبادله اسرا را امضا کردند.


به گزارش میدل ایست نیوز، «عبدالقادر المرتضی» رئیس هیأت انصار الله در مذاکرات گفت که بر سر مبادله ۷۰۶ اسیر از انصار الله در مقابل ۱۸۱ اسیر از طرف دولت یمن (در عدن) از جمله چندین عربستانی و سودانی توافق صورت گرفت.


وی در توئیتی اعلام کرد که این توافق پس از سه هفته مذاکره صورت گرفت و پس از ماه رمضان دور دیگری از مذاکره انجام خواهد شد.


از طرفی دیگر، «ماجد فضائل» عضو هیأت دولت وابسته به عربستان در یمن (عدن) گفت که این توافق شامل ۸۸۰ اسیر و ربوده شده طی مرحله نخست است که در پی آن مراحل دیگری نیز برای آزادسازی همه اسرا براساس قاعده همه در برابر همه خواهد بود.


وی افزود که این توافق شامل چهار روزنامه نگار محکوم به اعدام، فرماندهان نظامی و غیرنظامی و شماری از اسرای ائتلاف عربی است.


اواخر مارس ۲۰۲۲، دولت یمن با انصار الله توافقی با میانجیگری سازمان ملل برای مبادله بیش از دو هزار و ۲۰۰ اسیر از طرفین امضا کرد اما عملیات آزادسازی آنها به تعویق افتاد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.