بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

رفع نارسایی و تنش آبی مناطق مختلف کشور در دستور کار است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از وزارت نیرو، “علی‌اکبر محرابیان”  با اشاره به سرعت گرفتن طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در کشور گفت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در این منطقه طی دوماه آینده تکمیل می‌شود و در این زمینه اعتبارات مورد نیاز به پروژه تزریق خواهد شد.


وزیر نیرو همچنین با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت سرخه، افزود: امید است به دنبال توافق‌نامه وزارت صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی عملیات اجرایی پست دائمی و ثابت آغاز شود.


محرابیان با تاکید بر اینکه برای طرح‌های آبرسانی به شاهرود اعتبارات لازم تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم برای انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود به عنوان سدی عظیم و تکمیل شده انجام می‌شود. امید است این طرح با اقدام جهادی تکمیل و به سرانجام برسد، چرا که با تامین آب شرب مستمر و پایدار همراه است.


محرابیان اضافه کرد: تا زمان تحقق این مهم با بهره‌مندی از سایر روش‌ها برای تامین آب شرب شهرستان شاهرود اقدام می‌شود، در همین راستا پروژه‌های رفع تنش آبی به صورت اضطراری مدنظر قرار می‌گیرد.


وزیر نیرو روند تامین نیاز آب صنعت را با بهره‌مندی از ظرفیت دو تصفیه‌خانه در این منطقه مثبت ارزیابی کرد و افزود: انتظار است از طریق بازچرخانی پساب بهداشتی همه نیاز صنعت در شهرک صنعتی و صنایع بزرگ استان از جمله صنعت فولاد مرتفع شود.


وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب صنعت با استفاده از پساب و بازچرخانی آب هیچگونه مشکلی وجود ندارد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.