بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

مصمم به تقویت همکاری با شرکای منطقه‌ای برای مقابله با تهران هستیم/ نگرانی ما به برنامه هسته‌ای ایران محدود نمی‌شود


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، این کشور را به تشدید بی‌ثباتی در خاورمیانه متهم کرد و گفت که پاریس مصمم است در برابر این تهدیدها ایستادگی کند.


کولونا در ادامه یاوه‌سرایی‌های خود افزود که منطقه در درجه اول با تشدید تنش‌هایی مواجه است که ایران عمداً با دست زدن به اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده به آن دامن می‌زند.


وی که با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گفت‌وگو می‌کرد، با ادعای این‌که فعالیت‌های ایران در منطقه و همچنین فعالیت‌های موشکی و پهپادی این کشور عامل افزایش تنش و ناامنی در منطقه است، گفت که تقویت همکاری فرانسه با عربستان سعودی و امارات می‌تواند راهکاری برای مقابله با بی‌ثباتی در منطقه باشد. 


وزیر خارجه فرانسه افزود که کشورش به تعهد خود در قبال امنیت هم‌پیمانان منطقه‌ای پایبند خواهد ماند.


 


وی با ادعای این‌که فرانسه و شرکای آن بر دست‌یابی به راه‌حل دیپلماتیک برای مقابله با آنچه تهدیدهای ایران نامید، اصرار دارند، گفت: «از ایران می‌خواهیم که به تمامی تعهدات بین‌المللی خود عمل کند».


به گزارش العربیه، کولونا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران افزود: «مصمم هستیم تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم، اما متأسفانه، منابع نگرانی ما به موضوع هسته‌ای ایران محدود نمی‌شود».


وی در ادامه یاوه‌سرایی‌های خود افزود: «در حال ارتباط نزدیک با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود هستیم تا با تمرکز بر ممانعت از ارسال پهپادها و موشک‌هایی که ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل قاچاق می‌کند، به این وضعیت رسیدگی کنیم».


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.