بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

همزمان با برگزاری کنکور دی 1401 خیلی از دانش آموزان تمرکزشان را روی کنکور تیر 1402 گذاشتند. اما نکته قابل توجه این است که خیلی از آنها از نکات طلایی کنکور و نکات مهم موفقیت در کنکور، بی خبر هستند. در حالی که اگر از این سه راز مخفی که خیلی از متخصصین کنکور از آنها پنهان میکنند باخبر بشوند، راندمان مطالعه آنها به طرز چشم گیری افزایش پیدا میکند و در کنکور سراسری شانس رتبه برتر شدن خودشان را تا حد چشمگیری افزایش خواهند داد. در ادامه نکات طلایی موفقیت در کنکور را به همراه یک راهکار برای برطرف کردن سوالات داوطلبان کنکور در انتهای همین مطلب را بیان کردیم، پس همراه ما باشید:

 

3 نکته طلایی و راز مخفی کنکور

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که این سه نکته طلایی دقیقا چیست؟ در ادامه این سه راز را برایتان بیان کرده و از اهمیت هرکدام و تاثیرش در روند پیشرفت خود در این کارزار سرنوشت ساز که نامش کنکور است خواهیم گفت.

11


  • برنامه ریزی کنکور اصولی

اولین راز و مهمترین آن داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی است. حتما این جمله از وارن بافت را شنیده‌اید که میگوید “یک احمق با برنامه یک نابغه بی برنامه را شکست خواهد داد”

احتمالا هرکسی که تا الان تصمیم داشته برای کنکور به صورت جدی مطالعه کند از اهمیت این موضوع آگاه بوده است. اما آیا هر نوع برنامه ریزی مختص ماست؟ جواب قطعا خیر است! نداشتن آگاهی از برنامه ریزی کنکور صحیح و اصول و قواعد آن سبب میشود خیلی ها بعد از گذشت مدتی از آن دست کشیده و قید مطالعه جدی را بزنند یا با تمام سختی ها آن را ادامه داده اما نتیجه ای که حقشان بوده را نگرفته‌اند. پس با داشتن یک برنامه اصولی و تنظیم حجم درس ها برای مطالعه با توجه به خصوصیات شخصی خودمان می‌توانیم بدون گیج شدن برای کنکور مطالعه کنیم و آماده شویم. البته باید به این نکته توجه کرد که برنامه ریزی هر رشته (مثلا: برنامه ریزی کنکور تجربی) با برنامه رشته های دیگر(مثلا: برنامه ریزی کنکور ریاضی یا…) متفاوت است و باید حتما با توجه به رشته تحصیلی، سبک مطالعه برای کنکور همان رشته تعیین شود.


  • استراحت و شرکت در آزمون های آزمایشی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، اهمیت استراحت به اندازه ی مطالعه شما، بالاست. استراحت درست و اصولی، نکته ای است که خیلی از دانش آموزان به آن توجه نمیکنند یا به روشی اشتباه آن را پیاده سازی میکنند. در ادامه دو نوع استراحت کلی که شما باید هنگام داشتن برنامه ریزی خود آن را رعایت کنید را معرفی کردیم:

          استراحت و تفریح در طول هفته

حداقل یک روز در طول هفته را به طور کامل باید به تفریح و استراحت اختصاص بدید. در طول این یک روز باید به طور کامل از فضای مطالعه دور شده و مشغول تفریحاتی شوید که از آن لذت میبرید. هرچه تفریحات شما جذاب تر و لذت بخش تر باشد انرژی بهتری برای شروع هفته بعدی مطالعاتی خود دارید.

          استراحت روزانه بین پارت های درسی

در کنار تفریح هفتگی که دارید باید در طول پارت ها و بین پارت های مطالعاتی خود هم استراحت کنید. به عنوان مثال شما قصد دارید که در طول روز، 8 ساعت درس بخوانید. شما باید این 8 ساعت را به 8 پارت یک ساعته تقسیم بندی کنید و بین هر پارت، یک ربع الی 20 دقیقه استراحت کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از فضای مجازی شامل استراحت نمی‌شود! بهتر است در این بازه کمی استراحت کنید و ذهن خودتان را به آرامش دعوت کنید تا بتوانید آماده پارت بعدی باشید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، شرکت در آزمون های آزمایشی است که به صورت دوره ای برگزار میشود. این نکته را به خاطر داشته باشید که شما در کنکور بیشتر از هرچیزی با تست سروکار دارید و باید آماده این محیط باشید و به خوبی با انواع تست ها آشنا بشید. البته شرکت در این نوع آزمون ها برای داوطلبین رشته تجربی نیاز به دانستن اطلاعات متفاوتی در نحوه برنامه ریزی دارد.

 


  • دریافت مشاوره طراحی مسیر کنکور از مشاور حرفه‌ای

داشتن یک مشاور کنکور در گذشته جزء فعالیت های لاکچری بود که خیلی ها آن را یک کار اضافه بر سازمان میدانستند. اما با فشرده تر شدن رقابت بین دانش آموزان کنکوری، داشتن یک مشاور متخصص بیشتر از هرچیزی احساس میشود و جزو قدم های اول برای شروع مطالعه جدی برای کنکور به حساب می آید. اما باز سوال اصلی و راز مهم برای این نکته این است که آیا هر مشاوره‌ای مناسب ما هست؟ نکته مهم در انتخاب مشاور این است که باید بدانید مشاوری که انتخاب میکنید، خود جزو رتبه برتر های کنکور باشد و مسیری که شما قصد دارید طی کنید را در گذشته طی کرده باشد و از چالش ها و سختی های این راه آگاهی کامل داشته باشد.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم سه راز موفقیت در کنکور را در قالب نکات طلایی کنکور که خیلی از داوطلبان از آنها بی خبر بودند و یا به آنها اهمیت نمی‌داند را به شما معرفی کنیم. با این حال ممکن است سوالاتی برایتان پیش آمده باشد که در این صورت شما میتوانید با تماس گرفتن با شماره های زیر سوالات خودتان را بپرسید و همچنین اگر در حال حاضر مشغول مطالعه جدی برای کنکور هستید، میتوانید با تماس گرفتن با کارشناسان رتبه برتر آیدی نوین برنامه تخصصی خودتان را دریافت کنید.

تماس با مشاورین رتبه برتر آیدی نوین: 02123456789

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.