بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

 بهترین کشورها برای واردات کالا به ایران


خیلی از شما تجار و بازرگانان عزیز که به تازگی وارد حرفه واردات یا صادرات کالا شده اید، احتمالا نمیدانید که بهترین کشور برای واردات به کشور کدام است؟ از کدام کشور شروع کنیم؟ با چه کشورهایی میتوانیم مبادله و تجارت کنیم؟ کشورهای زیادی هستند که تجارت با آنها میتواند بسیار سودآور باشد؛ اما در آنها، خرید از امارات یا چین بسیار محبوب تر از سایرین است.


به علاوه، هر یک از کشورهایی که جهت واردات کالا انتخاب میکنید، قوانین و شرایط خود را جهت تجارت و ترخیص کالا دارند که بدون شک به تنهایی قادر به انجام تمامی مراحل نخواهید بود. در صورتی که قصد خرید از دبی یا حمل بار از چین و واردات به ایران را دارید، همراه گروه ققنوس در ادامه این مقاله باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.


گروه ققنوس با بیش از 10 سل سابقه فعالیت در زمینه تجارت های خارجی و حمل و نقل بین المللی، این آمادگی را دارد تا همراه با تیم متخصص خود، بهترین خدمات حمل بار از چین، خرید از امارات، ترخیص کالا و.. را ارائه دهد تا با بهترین قیمت ها موفق به واردات کالا شوید.


لیست بهترین کشورها جهت واردات به ایران


با توجه به این که هنوز ممکن است بهترین کشورها برای واردات به ایران را نشناسید، لازم میدانیم تا به بررسی مهمترین و محبوب ترین این کشورها بپردازیم. به نظر شما  بیشتر کالاهای وارداتی از کدام کشور وارد میشوند؟ مزایای واردات از این کشورها چیست؟ چین، امارات متحده عربی و ترکیه سه کشوری هستند که بیشترین حجم از واردات کالا به ایران را به خود اختصاص داده اند. خرید از امارات راه و روش های خاص خود را دارد و برای حمل بار از چین و ترخیص کالا حتما به کمک مشاوران باتجربه نیاز خواهید داشت. شرایط و مزایای واردات از هر کدام از این کشورها به شرح زیر است:


شرایط واردات کالا از چین


چین، اولین کشوری است که جهت واردات به کشور به ذهنمان میرسد. همانطور که میدانید، کشور چین کشوری بسیار عالی جهت واردات و حتی صادرات کالا میباشد. از آنجا که دستمزد کارگران در چین بسیار کمتر از سایر کشورهاست، سبب شده تا کالاهای باکیفیت با قیمت کمتری تولید و عرضه شوند. چند نکته را هنگام واردات و حمل بار از چین لازم است مورد توجه قرار دهید. پیشنهاد میکنیم در این مسیر تا حد امکان هدفمند پیش بروید. کارخانجات، بازارهای و کارگاه های بسیار زیاد و متنوعی در این کشور وجود دارند و ممکن است گیج شوید، خدمات منبع یابی و سورسینگ کالا که توسط گروه ققنوس ارائه میگردد، از بهترین سرویس هایی که به شما در پیدا کردن بهترین کالاها و تامین کنندگان چینی کمک میکند.


چین پس از روسیه دومین کشور پهناور آسیا به شمار میرود و در منطقه شرقی این قاره بزرگ قرار گرفته است. میدانید که چین پرجمعیت ترین کشور روی زمین است و جمعیت آن به چیزی حدود 1.35 میلیارد نفر میرسد. در رابطه با وضعیت آب و هوایی این کشور هم باید بگوییم که بسیار متنوع است و قبل از سفر به چین حتما این مورد را در نظر داشته باشید. طبق تحقیقات صورت گرفته، اغلب صادرات چین اقلام غیرکشاورزی بوده و در میان آنها، ماشین آلات و دستگاه ها بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. برخی دیگر از مزایای واردات و حمل بار از چین به شرح زیر است:


  • این کشور از جمله معدود کشورهایی است که واردات از آن برای تجار و بازرگانان ایرانی راحت تر است.
  • وبسایت های بسیار معتبری از چین فعال هستند که میتوانید در زمینه خرید و تامین کالا استفاده کنید. همانند خرید از امارات، خرید از سایت های چینی بهترین راه برای ارتباط با انواع تامین کنندگان چینی است.
  • امکان مذاکره با تجار و تامین کنندگان چینی از طریق همین وبسایت های معتبر چینی نیز فراهم میباشد.
  • شرایط پرداخت راحت از دیگر مزایای واردات و حمل بار از چین است.
  • علی رغم تحریم های بین المللی موجود، کشور چین در این رابطه سختگیری های زیادی ندارد و میتوانید از واسطه ها جهت نقل و انتقالات پول استفاده کنید.


11


شرایط واردات کالا از امارات


بین کشورهای عربی، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی است که محبوبین بسیاری میان تجار و وارد کنندگان ایرانی دارد. امارات تقریبا قوانین سختگیرانه ترین در قبال خرید از دبی، حمل و ترخیص کالا از گمرک دارد، اما زمانی که بتوانید با کمک متخصصان این حوزه نسبت به واردات و خرید از امارات اقدام نمایید، قطعا با مشکلات احتمالی مواجه نخواهید شد. پیشنهاد کارشناسان ما در گروه ققنوس این است که کالاهای برند و باارزش را از امارات و مراکز خرید دبی خریداری کنید؛ چرا که در ایران کمتر پیدا میشوند و میتوانید تجارت پرسودتری را تجربه کنید. به علاوه، روش های حمل بار از امارات با سرعت بسیار بالایی صورت میگیرند و از انجا که هزینه های ترخیص کالا از گمرک امارات پایین تر است، میتوانیم واردات محصولات شما را با بهترین قیمت ها به انجام برسانیم.


واردات کالا از امارات تحت دو حالت میتواند انجام بگیرد. ممکن است قصد واردات کالایی را داشته باشید که به طور مستقیم از طریق خرید از دبی به دست آورده اید، یا این که کالای مورد نظر از کشوری دیگر خریداری شده است اما امکان ارسال به ایران را ندارد؛ در این حالت باید ازیک کشور  ثالث (امارات) کمک بگیریم تا بتوانیم بار خود را وارد و ترخیص نماییم.


شرایط واردات کالا از ترکیه


اجناس ترکی میان ایرانیان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و حتما به عنوان یک تاجر، این مسئله توجه شما را جلب کرده است. ترکیه توانسته سهم زیادی از واردات کالا به ایران را به خود اختصاص دهد و مبادلات تجاری خوبی باهم برقرار کنند. به علاوه، هر دو کشور ایران و ترکیه از نظر جغرافیایی موقعیت بسیار مناسبی دارند و همین امر سبب شده تا از لحاظ واردات، صادرات و ترخیص کالا از گمرک، مراوده های زیادی با هم داشته باشند. حمل بار از ترکیه همانند حمل بار از چین و امارات، به روش های مختلفی میتواند صورت بگیرد؛ اما خدمات حمل بارزمینی از ترکیه توسط گروه ققنوس بسیار بیشتر از روش حمل و نقل هوایی پیشنهاد میشود.


روش های حمل کالای وارداتی به ایران


زمانی که خرید از امارات را به اتمام میرسانید یا برای حمل بار از چین به دنبال بهترین شیوه حمل و نقل بین المللی هستید، باید چندین فاکتور که شامل نوع و وزن کالا، سرعت حمل، مدت زمان حمل و هزینه ها را مورد نظر قرار دهید. گروه ققنوس با ارائه انواع خدمات متنوع حمل و نقل بین المللی، این شرایط را برای شما فراهم میکند تا واردات و حمل بار خود را به راحتی و بدون نگرانی ازافزایش هزینه ها به سرانجام برسانید. روش های حمل و نقل بین المللی بار از چین و امارات و سایر کشورها عبارتند از:


  • حمل بار دریایی: بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای مسافت های طولانی میباشد.
  • حمل بار هوایی: با این روش کالا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد میرسد.
  • حمل بار زمینی: بهترین روش برای مسیرهای کوتاه است.
  • حمل بار ریلی: هزینه های نسبت به سایر روش هاکمتر است اما هر کالایی را نمیتوان به این شیوه حمل کرد.


22


ترخیص کالا در ایران چگونه انجام میشود؟


هر زمان که فرایند خرید از دبی را به اتمام رساندید یا پس از حمل بار از چین به ایران، برای ورود قانونی کالا به کشور، موظف به انجام پروسه ترخیص کالا از گمرک هستید. پروسه ترخیص کالا از ثبت اظهارنامه در سامانه آغاز میشود و با خروج کالا از گمرک به اتمام میرسد. خدمات ترخیص کالا از گمرک یکی از سرویس های ویژه گروه ققنوس است که میتوانید با سپردن این فرایند به تیم ترخیصکاران مجرب ما، از خروج به موقع بار خود مطمئن باشید. مهمترین مراحل ترخیص کالا که موظف به انجام آنها هستیم، به شرح زیر است:


  • ورود و ثبت اطلاعات در سامانه جامع امور گمرکی
  • بررسی اسناد و اطلاعات ثبت شده توسط کارشناس
  • ارزیابی جزئیات کالا توسط ارزیاب گمرک
  • دریافت شماره کوتاژ
  • مراجعه به واحد صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
  • پرداخت و صدور پروانه سبز گمرکی
  • درب خروج گمرک


بهترین کالاها برای واردات به ایران کدامند؟


پیش از آن که نسبت به خرید از دبی یا چین اقدام نمایید، بهتر است بهترین و پرسودترین کالاهای وارداتی به ایران را بشناسید تا احتمال بروزضرر و زیان ناشی از فروش محصولات را به حداقل برسانید. واردات کالاها زمانی میتواند پرسود باشد که تمامی شرایط مناسب برای ورود آنها نیز فراهم باشد؛ به عنوان مثال، باید کالاهایی را در نظر داشته باشید که مشتری های زیادی در داخل دارند و شرایط وارد کردن آنها نیز راحت است. اگربخواهیم لیستی از بهترین کالاهای وارداتی به ایران را به شما نشان دهیم، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


  • واردات لوازم آرایشی و بهداشتی
  • واردات گوشی موبایل
  • واردات مواد اولیه کارخانجات تولید
  • واردات انواع عینک های آفتابی و اکسسوری
  • واردات لوازم و قطعات جانبی دستگاه ها


جمع بندی


برای خرید از امارات بهترین روش کدام است؟ حمل بار از چین به صورت دریایی بهتر است یا هوایی؟ قطعا به عنوان تاجر و بازرگانی که قصد واردات کالا از امارات یا چین را دارد، چنین سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است. در صورتی که نیاز به خدمات خرید از دبی، حمل بار و ترخیص کالا از گمرک داشتید، گروه ققنوس با ارائه بهترین و متنوع ترین سرویس ها همراه شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق وبسایت www.fnxshipping.com و یا با شماره تلفن 02148000110 با ما در ارتباط باشید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.