بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

سیاست شکست خورده تحریمی ترامپ را تکرار نکنید


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مهم مورد علاقه بحث و تبادل نظر شد.


وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار اخیر خود با همتای فرانسوی در اردن، به مناسبات تاریخی دو کشور اشاره کرد و مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران را غیر دوستانه خواند.

وی با انتقاد از اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات فرانسه گفت: تهران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید، در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، مؤثر و متقابل است.

امیرعبداللهیان ضمن انتقاد از مواضع و اقدامات غیرسازنده پارلمان اروپایی در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران نهاد حاکمیتی و حافظ امنیت ملی ایران است و نقش مهمی در حفظ امنیت منطقه و مبارزه واقعی با تروریسم دارد. جمهوری اسلامی ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.

وی ادامه داد: در کنار این اظهارات و اقدامات، شاهد اقدام ناشایست و موهن یک نشریه فرانسوی در تعرض به مقدسات دینی بودیم که روی دیگر آن متأسفانه در اهانت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان در دو کشور اروپایی تکرار شد.

وزیر امور خارجه در خصوص همکاری‌های دو کشور با تاکید بر ضرورت تمرکز بر گفت‌وگو و تعامل تصریح کرد: سیاست شکست‌خورده تحریمی ترامپ را تکرار نکنید ما نیز امروز فهرست تحریمی جدید علیه اتحادیه اروپا و انگلیس که در برگیرنده ۳۳ مقام و نهاد اروپایی است را در اقدام متقابل اعلام کردیم.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت روابط تهران و پاریس خاطرنشان کرد: فرانسه هیچ دخالتی در امور ایران نداشته است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ مناسبات دو کشور، بر تقویت آن از مسیر گفت‌وگو تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین خواستار آزادی زندانیان فرانسه شد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت همکاری‌های کنسولی نیز بررسی شد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.