بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

توضیح درباره برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود درباره کنگره زنان تاثیرگذار در بخش ملی و بین‌المللی گفت: در بخش ملی ۳۱ بانوی تاثیرگذار از استانهای مختلف مورد حمایت و تشویق قرار گرفتند نوع تاثیرگذار کیفیت و کمیت و شرایط ویژگی منطقه تاثیر در انتخاب این افراد تاثیر داشت. در بخش بین‌الملل بخشی افراد که از  طریق  داخلی انتخاب شدند افرادی بودند که فعالیت بین المللی داشتند و تعدادی از خارج از کشور انتخاب شدند ملاک علمی، اقتصادی و اجتماعی و یک ملاک عام برای همه مهمانان در نظر گرفته شده است که از نظر خانواده ملاک ها و ارزش های لازم از نظر نگاه به موضوع خانواده در جمهوری اسلامی را دارا باشند. این به معنی این نیست که افراد تاثیرگذار دیگری نبودند.


وی درباره انتخاب زنان تاثیرگذار در بخش داخلی گفت: در بخش داخلی ۱۴ هزار نفر در سامانه اسامی شان رسیده بود و همچنین از طریق امور بانوان استانداری ها انتخاب شده بودند. 


وی درباره حضور مایا صباغ گفت: مایا صباغ مهمان ما نبود و خودش به ایران مراجعه کرده بود همچنین در مورد مهمان روسی صرفا به دلیل تشابه اسمی شائبه ایجاد شده است. 


خزعلی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ پرونده تشکیل شد که ۷۰ نفر شرایط اولیه را داشتند و از بین نفر بعد از داوری های متعدد ۷ نفر انتخاب شدند.‌ 


وی در پاسخ به این سوال که چند نفر جایزه ویژه و به چه مبلغی را دریافت کردند، گفت: جایزه تعیین شده توسط هیات علمی و دبیرخانه علمی تعیین شده و معاونت نه در مقدار جایزه و نه در پرداخت جایزه نقشی نداشتند و کمیته‌ای از بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، یونسکو منطقه ای میزان جایزه و مبلغ جایزه را تعیین کردند. در حال حاضر در دنیا میزان جوایز بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یورو است.


وی ادامه داد: امسال هنوز صندوق نوآوری و شکوفایی که پشتیبانی کننده از جایزه ها و شرکت های دانش بنیان برای زنان و تشکیل نشده است بنابراین جایزه از سوی این کمیته تعیین شد. این جوایز به ۷ نفر شامل ۳ نفر از ایران و ۴ نفر مهمان خارجی اعطا شد که و ۴ نفر خارجی جایزه شان را به صندوق نوآوری و شکوفایی بازگرداند. 


وی ادامه داد: خانم ها امام جمعه، سوده غفوری فرد و مژگان زندی به دلیل اینکه امتیاز فوق العاده علمی داشتند و همچنین تاثیرگذاری بین المللی داشته و محقق برتر بودند توسط این کمیته انتخاب داشتند.


ادامه دارد…‌


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.