بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

در روابط‌مان با آژانس هیچ بن‌بستی نداریم/ بازرسان آژانس در ایران هستند و مرتب کارشان را انجام می‌دهند


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بن بست در روابط میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد: ما در روابط‌مان با آژانس هیچ بن‌بستی نداریم. این خبرهایی که تیتر می‌شود از رسانه‌ها به نقل از آقای گروسی دو بخش دارد؛ یکی برجام است که بر پایه رفع اتهامات شکل گرفته برای پاسخ دادن به این اتهامات برجام ۲۰ سال مذاکره شده و سند برجام شکل گرفته است و طبق آن پذیرفته‌اند که اتهامات را با توجه به بازرسی‌هایی که تا آن زمان انجام داده‌اند کنار بگذارند و تحریم‌ها را بردارند. جمهوری اسلامی ایران هم محدودیت‌ها و نظارت‌های تشدید را در ازای لغو تحریم‌ها پذیرفته است.


وی افزود: کدام منطق بر این جریان حاکم است؟ هر دین و آیینی هم داشته باشند باید منطقی بر هر سندی که طبق آن گفت‌وگو می‌شود وجود داشته باشد. سند این بوده که شما تحریم‌ها را لغو کنید، اتهامات را کنار بگذارید، ما هم در این راستا محدودیت‌ها و نظارت تشدید شده را می‌پذیریم که اعتمادسازی اتفاق بیفتد اما شما به تعهداتتان عمل نکردید.


معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بن بستی از نظر ما نیست، گفت: مذاکرات هم برقرار است در مورد اظهارات گروسی دو جنبه وجود دارد؛ یکی بحث خود پادمان و دیگری سند برجام است. در مورد برجام رفتارهایی که می‌کنند سیاسی است نه ما با آژانس اختلاف داریم  و نه در برجام بن بست بوده مذاکرات طرف مقابل و ما در چارچوب سند ۲۰۱۵ انجام شده است اینکه هر از گاهی از اهرم فشاری و از جبهه‌ای به جبهه دیگر مهاجرت می‌کنند که فشار را بر ایران تشدید کنند، این دشمنی است.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: سفر گروسی همیشه برقرار بوده بازرسان آژانس در ایران هستند و مرتب ما را بازرسی می کنند و رابطه‌مان با آژانس بر قرار است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.