بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

اهداف راهبردی اتحادیه اروپا قربانی مطامع گروه‌های خشونت‌گرا و تروریستی شده است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل ضمن تشکر از نقش جوزف بورل در مسیر گفت‌وگو و تعامل، و با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک بکار گرفته اخیر از سوی یکی دو وزیر اروپایی اظهار داشت:امروز در اروپا برخی سیاسیون تندرو، خود را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده و از جیب اتحادیه خرج می کنند.


 وزیر امور خارجه کشورمان افزود:  بدین شکل اهداف راهبردی اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی که اطلاعات غلط به این سیاسیون می‌دهند، شده است.


رئیس‌ دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش مسؤل عالی سیاست خارجی و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را در دور نگهداشتن اتحادیه اروپا از هیجانات غیرسازنده، مهم دانست.


امیرعبداللهیان و بورل در این گفت‌وگو، آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم ها و همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.


جوزپ بورل با اشاره به تلاش هایش جهت بازگشت همه طرفها به تعهدات توافق شده در وین تاکید کرد که کماکان به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق ادامه می دهد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.