بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

لهستان گور سازمان امنیت و همکاری در اروپا را کنده است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز- پنج شنبه در آستانه کنفرانس وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «لودز» لهستان و در پی مخالفت ورشو با حشور تیم روس در این نشست تصریح کرد که ناتو به اولویت های جنگ سرد بازگشته است و آنها می خواهند روس ها را از اروپا دور نگه دارند.


لاوروف گفت: «ما به یاد داریم که چگونه ناتو ایجاد شد، هنگامیکه گاستینگز اسمای، اولین دبیرکل این پیمان فرمول (روس‌ها را از اروپا دور و آمریکایی‌ها را وارد اروپا کنیم و آلمانی‌ها را تحت کنترل نگه داریم) را ارائه کرد».


وی افزود: «آنچه اکنون رخ می دهد، گواه کاملی است بر اینکه ناتو در حال بازگشت به اولویت های مفهومی 70 سال پیش است».


لاوروف با بیان اینکه لهستان به‌عنوان رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال گذشته در حال حفر قبر برای این سازمان بوده است، گفت: «امنیت و همکاری در اروپا به سازمانی حاشیه‌ای تبدیل شده و فضای امنیت در اروپا کاملا متشتت است».


وی تاکید کرد که ناتو به دنبال تحمیل سلطه خود بر سراسر جهان است و همین سیاست باعث شده تا سازمان امنیت و همکاری اروپا ارزش خود را از دست بدهد.


لاوروف افزود: «اعتماد به سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان یک پایگاه امنیتی و تصمیمات اتخاذ شده از سال 1990 از دست رفته است».


وی تاکید کرد که غرب شورای اروپا را بدون هیچ فرصتی برای بهبودی فلج کرده است و اکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا را هدف قرار داده است.


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.