بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

بیش از ۹۵ درصد ترافیک شبکه کشور در تهران است/ زیرساخت‌های ارتباطی و پلفترم‌های‌ ما آمادگی پذیرایی از کاربران میلیونی را دارند


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از تکالیفی که به عهده ما گذاشته شده اصلاح مهندسی ترافیک شبکه کشور است که الان بیش از ۹۵ درصد ترافیک کشور در تهران است.


وی افزود: شما در سیستان و بلوچستان هستید و می‌خواهید یک فیلمی را ببینید و از یک سرویسی استفاده کنید بسته‌های شما باید تا تهران بیاید و برگردد. ما کاری را از پارسال شروع کردیم که در هشت نقطه دیتاها و سرویس‌های پرمخاطب را به شکل محلی در اختیار مردم قرار بدهیم.


وزیر ارتباطات از ثبت رکورد جدید ۶ ترابیت بر ثانیه ترافیک تولید و مصرف در شب گذشته خبر داد و گفت: فقط پلتفرم تلوبیون بیش از ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ترافیک داشته که هیچ پلتفرمی در داخل تا الان این رکورد را نداشته است این نشان می‌دهد هم زیرساخت‌های ارتباطی کشور آماده است و هم پلفترم‌های‌ ما آمادگی پذیرایی از کاربران میلیونی با ترافیک بالا را دارد.


زارع‌پور یادآور شد: ما کاری را  از سال گذشته شروع کردیم که در هشت نقطه دیتا و سرویس‌های پر مخاطب از طریق شبکه‌های محلی در اختیار مردم قرار داده شود. برای بازی‌های جام جهانی و بازی دیشب برای اولین بار چهار استان مشهد، اهواز، تبریز و شیراز زیر بار این ترافیک رفتند و ما توانستیم بیش از ۱۵ درصد ترافیک مورد نیاز مردم را از طریق این چهار استان و در همین نواحی تقدیم مردم کنیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.