بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

پاکستان به دنبال استفاده از روبل در تجارت با روسیه

رئیس خانه تجارت پاکستان گفت: امکان تجارت با روسیه به روبل و یوان چین در پاکستان در حال بررسی است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از راشاتودی، زاهد علی خان، رئیس انجمن خانه تجارت پاکستان گفت: امکان تجارت با روسیه به روبل و یوان چین در پاکستان در حال بررسی است.


علی خان گفت: ما هنوز با دلار معامله می‌کنیم، که یک مشکل است. ما در حال بررسی موضوع معامله به روبل یا یوان هستیم، اما این موضوع هنوز در حال نهایی شدن است.

این مسئول خاطرنشان کرد که انتقال به استفاده از روبل-یوآن در تجارت ممکن است سال آینده رخ دهد.

به گفته وی، بازار پاکستان علاقه مند به عرضه کالاهای روسی از جمله محصولات شیمیایی و دارویی است. وی افزود: در آینده نزدیک، ما چشم اندازهای بسیار خوبی برای توسعه روابط بین روسیه و پاکستان می بینیم.

در ماه مارس، اسلام آباد یک قرارداد تجاری بزرگ با مسکو در مورد واردات دو میلیون تن گندم و همچنین تامین گاز طبیعی امضا کرد. عمران خان نخست وزیر وقت پاکستان در ماه فوریه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد تا راه‌های گسترش روابط تجاری دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

بر اساس گزارش‌ها، دو رهبر همچنین در مورد خط لوله گاز پاکستان استریم که قرار است با همکاری شرکت‌های روسی ساخته شود، گفتگو کردند. خط لوله 1100 کیلومتری (683 مایلی) که روسیه و پاکستان را به هم متصل می‌کند در سال 2015 توافق شد. این خط لوله باید توسط مسکو و اسلام آباد تامین مالی و توسط پیمانکاران روسی ساخته شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.