بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

بزرگترین ضرر مالی تاریخ باشگاه یوونتوس

سهامداران باشگاه یوونتوس باید برای تایید حساب های این فصل گرد هم آیند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، وضعیت یوونتوس نه تنها از نظر ورزشی، بلکه از نظر اقتصادی نیز مشکل ساز است.


باشگاه ایتالیایی فصل گذشته نتوانست هیچ جامی را بالای سر ببرد و خیلی زودتر از حد انتظار از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.


این شکست ورزشی، همراه با ویرانی اقتصادی متحمل شده در طول همه گیری ویروس کرونا، باعث شده باشگاه تورینی بزرگترین ضرر مالی تاریخ خود را به ثبت برساند.


طبق گزارش لا گاتزتا دلو اسپورت، باشگاه متعلق به خانواده آنیلی در سال گذشته 254.3 میلیون یورو زیان انباشته داشته است و سخت ترین بحران اقتصادی بیش از 100 سال گذشته را متحمل شده است.


این باشگاه در فصل 2017/18 – 19 میلیون یورو، در فصل 2018/19 -40 میلیون یورو، در فصل 2019/20 – 90 میلیون یورو و در فصل 2020/20 – 210 میلیون یورو ضرر داشت که تا حدی به دلیل غیبت کلی هواداران در ورزشگاه‌ها بود، با این حال، آخرین بررسی بدترین نتیجه مالی است.


آلگری می‌تواند در بحران یوونتوس ادامه دهد


وضعیت اقتصادی حساس باشگاه تورینی، ادامه حضور ماسیمیلیانو آلگری را با وجود نتایج وحشتناک فصل گذشته و شروع فاجعه بار فصل جاری، که این تیم در 9 بازی‌ دو برد در تمام رقابت‌ها به دست آورده است، توجیه می کند.


این تیم با تنها 10 امتیاز از 21 امتیاز ممکن تا کنون در رده هشتم سری آ قرار دارد. آن‌ها هنوز در لیگ قهرمانان اروپا برنده نشده‌اند و از دو بازی انجام شده هیچ امتیازی ندارند.


به طور معمول، چنین شروع فصل با اخراج آلگری به پایان می‌رسید، اما به دلیل هزینه بالای جدایی سرمربی ایتالیایی (36 میلیون یورو ناخالص)، باشگاه مجبور است به او اجازه ادامه کار را بدهد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.