بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

اجازه نمی‌دهیم غرب از اوکراین به عنوان سکوی پرش استفاده کند

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو اجازه نخواهد داد غرب از اوکراین به عنوان سکوی پرش برای تهدید امنیت روسیه استفاده کند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو اجازه نخواهد داد غرب از اوکراین به عنوان سکوی پرش برای تهدید امنیت روسیه استفاده کند.


وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین صحبت کرد.


لاوروف خاطرنشان کرد: «آنها در تلاش هستند تا از روسیه متجاوز بسازند و قتل مردم در دونباس توسط کی‌یف را فراموش کنند. در عین حال، مقام‌های اوکراینی به دور ماندن از مجازات خود را مدیون آلمان، فرانسه و ایالات متحده هستند. کی‌یف آشکارا در اجرای توافقات مینسک کارشکنی کرد و ریاکارانه عمل کرد».


وی افزود که کشورهای غربی نیز به نوبه خود چشمان خود را بر روی این جنایات بستند و اکنون در حال پمپاژ سلاح به اوکراین هستند و بدین ترتیب به یکی از طرفین درگیری تبدیل می‌شوند.


موضع آن کشورهایی که سلاح و تجهیزات نظامی را به اوکراین پمپاژ می‌کنند و پرسنل نیروهای مسلح این کشور را آموزش می‌دهند، به ویژه بدبینانه است. هدف آشکار است، آنها آن را پنهان نمی‌کنند و اعلام می کنند: برای تجزیه و تضعیف روسیه، مهم نیست با وجود تلفات و ویرانی‌ها درگیری طولانی شود.


لاوروف در ادامه گفت که استفاده اوکراین در دونباس از مین‌های ضد نفر «گلبرگ» که توسط کنوانسیون‌های بین‌المللی ممنوع شده، یک نکته مهم دیگر است. غرب امروز سیاست خود را در قبال ولودیمیر زلنسکی بر اساس اصل «او البته پسر عوضی است، اما او پسر عوضی ماست» بنا کرده است و جنایات کی‌یف را پوشش می‌دهد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.