بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

جذابیت‌های جنوب ایران را دست کم نگیرید!


شاید در بین تورهای داخلی کشور، تورهایی همانند تور خوزستان طرفداران کمتری در مقایسه با مقاصد دیگر داشته باشند؛ اما واقعاً دست کم گرفتن جذابیت‌های جنوب ایران یک اشتباه بزرگ است. جنوب ایران یک اقلیم جداگانه است که مردمانی بسیار خونگرم و جاذبه‌هایی بسیار عجیب دارد.

جاذبه‌های جنوب ایران را با هیچ کجای کشور نمی‌توان مقایسه کرد. فرهنگ و سنت مردم جنوب نیز حتی دوست‌داشتنی است و از آشنایی با آن لذت می‌برید. حتی وقتی از سفر جنوب باز می‌گردید، تا مدت‌ها طعم غذاهای جنوبی زیر دندان شما خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا کمی زیبایی جنوب ایران را بهتر بشناسید.

بوشهر؛ قدم زدن در دل شادمانی

وقتی که صحبت از تور بوشهر می‌شود، بسیاری فقط مرکز استان بوشهر را در ذهن خود تصور می‌کنند. این در حالی است که هر گوشه از این استان، یک جاذبه زیبا انتظار شما را می‌کشد. بوشهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. در مرکز استان بوشهر می‌توانید شاهد آثار تاریخی خاص از جمله تل خندق و سایر ابنیه قدیمی متعلق به دوران ساسانی باشید. بسیاری از کارشناسان و باستان‌شناسان هنوز درباره این ابنیه تاریخی تحقیق می‌کنند. سواحل زیبای بوشهر از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر است. جالب است بدانید که بوشهر در مجموع بیش از 700 کیلومتر ساحل دارد که بیشتر آن‌ها برای عموم مردم آزاد هستند.

نخلستان‌های سرسبز از دیگر جاهای دیدنی بوشهر به حساب می‌آیند. مشابه این نخلستان‌ها را در مناطق دیگر ایران به‌جز جنوب نمی‌توانید ببینید. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید از مردم محلی نیز مقداری خرمای رطب تازه بخرید. گنبدهای نمکی جاشک از دیگر جاهای دیدنی این استان به حساب می‌آید. این گنبدها یکی از بزرگترین گنبدهای نمکی ایران هستند. بدن نیست که نام این گنبدهای نمکی در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. در این شهر می‌توانید از موزه‌های مختلف از جمله موزه رئیس علی دلواری نیز دیدن کنید. در نهایت نیز باید طعم غذاهای محلی بوشهر را بچشید.

5560

چابهار؛ شهری برای تمام فصول

چابهار را بسیاری به‌عنوان زیباترین شهر در جنوب ایران می‌شناسند. چابهار به معنای چهار بهار است و می‌توانید تصور کنید که این شهر در تمامی طول سال چه آب‌وهوای دلپذیر و عالی دارد. چابهار عجیب‌ترین جاهای دیدنی که در تمام عمر خود دیده‌اید را به شما نشان می‌دهد. شاید با خودتان بگویید که مگر چابهار چه چیز خاصی دارد؟ خب اول از همه بهتر است با تالاب لیپار شروع کنیم. تالاری که به رنگ صورتی است و دلیل آن را وجود پلانکتون‌های گیاهی قرمز رنگ می‌دانند. جالب است بدانید که فقط یک نمونه دیگر از دریاچه‌هایی به رنگ صورتی در دنیا وجود دارد که در کشور استرالیا است. بعد از آن باید به ساحل براق چابهار اشاره کنیم. ساحلی که در طول شب به طور عجیبی می‌درخشد. این درخشش به حدی است که تصور می‌کنید زیر آب لامپ روشن کرده‌اند! بعد از آن نوبت به روستای درک می‌رسد. روستایی عجیب که مرز دریا و کویر را بی‌معنا می‌کند! تصور کنید که ناگهان از میان کویرهایی شنی و ماسه‌ای، به ساحلی زیبا و آب می‌رسید. این موضوع آنقدر عجیب است که تصور می‌کنید شاید دچار توهم یا همان سراب شده‌اید! اما این ساحل واقعی است و ساحل مکران نام دارد! خلاصه که تور چابهار یکی از زیباترین تورهایی خواهد بود که در طول عمرتان دیده‌اید.

هرمزگان؛ از بنادر تا جزایر

هرمزگان از آن دسته مناطق جنوبی است که شما را واقعا شگفت‌زده می‌کند. می‌پرسید چرا؟ خب مثلاً آبشار تزرج یکی از جاهای دیدنی این استان است. تصور کنید در گرمای هرمزگان ، وقتی خودتان را به 175 کیلومتری شمال بندرعباس می‌رسانید، با آبشاری زیبا و خنک با آب شیرین رو‌به‌رو می‌شوید! این آبشار باعث سرسبزی نخلستان‌های اطراف شده است. منظره‌ای که در این منطقه می‌توانید مشاهده کنید در تمام ایران منحصر‌به‌فرد است. هرمزگان منطقه‌ای قدیمی است و قدمت آن به سالیان دور باز می‌گردد. به همین خاطر در طول سفر خود می‌توانید شاهد ابنیه تاریخی مختلف از جمله عمارت فکری باشید. وقتی که وارد بافت سنتی شهر می‌شوید، با خودتان می‌گویید که مگر جنوب ایران نیستیم!؟ پس بادگیر اینجا چه کار می‌کند! جالب است بدانید که معماری خانه‌های هرمزگان نیز شباهت بسیاری به خانه‌های یزد و شهرهای کویری دارد. در استان هرمزگان می‌توانید شاهد انواع بنادر مختلف، مناطق ساحلی و جزایر زیبا باشید. سفر به هرمزگان را باید از یک شهر شروع کنید و به ترتیب خودتان را به تمامی شهرهای دیگر برسانید. این استان لیاقت سفری 2 هفته‌ای را دارد.  با این حال همیشه می‌توان با خرید تور هرمز، کیش، قشم یا سایر مناطق هرمزگان شگفتی‌های این جزایر کوچک را جداگانه تجربه کرد.

5561

خوزستان؛ مهد پیدایش تمدن

حتماً این عبارت را بارها و بارها شنیده‌اید که «خوزستان قلب ایران است». خوزستان یکی از قدیمی‌ترین مناطق ایران به حساب می‌آید و بسیاری آن را مهد پیدایش تمدن در دنیا می‌دانند. قدمت این استان به 2700 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. یعنی از حدود 4700 سال پیش انسان‌ها در این منطقه زندگی می‌کردند! به همین خاطر در خوزستان می‌توانید شاهد انواع ابنیه تاریخی و آثار باستانی باشید. مردمان خوزستان مردمانی خونگرم و دوست‌داشتنی هستند. اگر سری به بازارهای محلی بزنید، می‌توانید از صنایع‌دستی مردم خرید کنید و یادتان نرود که حتماً طعم غذاهای دریایی خوزستان را بچشید. مناظر این شهر دیدنی‌ است و در زمره زیباترین جاذبه‌های طبیعی جنوب قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

 خب دوستان عزیز، اگر خط به خط این مقاله را با ما همراه بوده باشید، دیگر سفر به جنوب را دست کم نمی‌گیرید. سفر به جنوب فقط محدود به کیش و قشم نیست. بلکه با سفر به شهرهای مختلف مناطق جنوبی کشور، می‌توانید سفری بسیار عجیب و دوست‌داشتنی را تجربه کنید که خاطره آن را همیشه به همراه خواهید داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی سفر به جنوب ایران می‌توانید به سایت آرند تور مراجعه کنید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.