بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

نکات مربوط به فرایند بهبودی رینوپلاستی (جراحی ترمیمی بینی)


نکات مربوط به هفته اول پس از عمل رینوپلاستی


پس از روز اول، شروع به حرکت کنید. دلیلی وجود ندارد که به مدت 5 تا 6 یا 7 روز در رختخواب باشید. شما مریض نیستید. هیچ مشکلی برای بقیه بدن شما وجود ندارد، به جز قسمت کوچکی از آن که بینی نامیده می شود. بنابراین، باید برخیزید و شروع به انجام کارهای تان کنید. بسیاری از افراد در خانه به فعالیت شان ادامه می دهند تا زمانی که (بین 5 تا 7 تا 10 )آماده حضور در عموم باشند.


 


مراقبت های بعد از عمل بینی


مراقبت های بعد از عمل بینی مهم است و هر کمکی که به فرایند بهبود می کنید می تواند مثبت باشد. ما برای بیماران مان آب نمک استریل تجویز می‌ کنیم تا از آن برای مرطوب کردن بینی استفاده کنند. بعد از هر عمل جراحی و بیشتر در طول ماه‌ های زمستان که فضای داخلی خشک است، بینی کمی خشک ‌تر می ‌شود و اسپری آب نمک که چندین بار در روز استفاده می ‌شود، این تمایل به خشکی را معکوس کرده و باعث ایجاد طراوت خواهد شد. این محلول آب نمک برای استفاده طولانی مدت بی خطر است.


پماد آنتی بیوتیک در ابتدا و پمادهای غیر آنتی بیوتیک مانند A & D هم مهم هستند، به ویژه برای مرطوب کردن قسمت جلویی بینی که بیشتر بخیه های داخلی در آن قرار دارند. در تکنیک رینوپلاستی بسته، که تمام برش ها در داخل هستند و تمام بخیه ها جذب خواهند شد، استفاده از پماد به روند بهبودی و ناپدید شدن بخیه ها کمک می کند.


 


نحوه بهبودی سریع پس از رینوپلاستی (مراقبت های بعد از جراحی بینی)


از همان ابتدا، بلافاصله پس از جراحی بینی، در اتاق ریکاوری، استفاده از یخ کمک بزرگی به جلوگیری یا حداقل کاهش تورم و کبودی می کند. توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است در 48 ساعت اول از یخ استفاده کنید. مراقبت زودهنگام از بینی پس از رینوپلاستی، کلید بهبودی سریع تر بینی است. شب اول، خوابیدن به حالت کمی عمودی، با دو تا سه بالش، کمک می‌ کند تا خون موجود در بافت‌ ها از سوراخ‌ های بینی خارج شود. این اتفاق بهتر از باقی ماندن خون در داخل بافت ها و ایجاد تورم و کبودی است. از این مرحله به بعد، جراح رینوپلاستی آنچه را که باید در باقیمانده زمان بهبودی خودتان انتظار داشته شاید، برای شما تشریح خواهد کرد. پس از هر عمل جراحی، پزشکان باید نکاتی را برای بهبودی به بیمار ارائه دهند تا فرایند ریکاوری را تسهیل کرده و به بهبود سریع تر بینی کمک کنند. در صورت عدم انجام این کار توسط پزشک، می توانید از این منبع که توسط یکی از بهترین و با تجربه ترین جراحان زیبایی بینی در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید.


62


نکاتی برای کاهش تورم بعد از رینوپلاستی


چند راهکار اساسی برای کمک به کاهش تورم پس از جراحی بینی وجود دارد:


 




یکی از سوالات متداول این است که “چه زمانی می توانم بعد از جراحی بینی تمرین کنم؟” پس از جراحی بینی، پیاده روی سبک در دو هفته اول برای کنترل ضربان قلب و حرکت سر و بینی مشکلی ندارد. ورزش شدید در دوران ریکاوری توصیه نمی شود. شما می توانید در هفته سوم، با نیمی از سرعت یا شدت عادی خودتان، ورزش کردن را دوباره شروع کنید. در هفته چهارم، باید احساس کنید که تقریباً یا به طور کامل بهبود یافته اید. با این حال، در این مرحله باید از بلند کردن وزنه‌ بالای سر و همچنین دویدن با سرعت خودداری شود. پس از پنج تا شش هفته، کل فعالیت تمرینی عادی شما معمولاً می تواند به سرعت عادی بازگردد، از جمله دویدن و وزنه زدن. اگر در مورد انجام یک فعالیت خاص مطمئن نیستید، در مورد وضعیت بهبودی خودتان با جراح مشورت کنید.


 




در 10 روز اول پس از جراحی، نباید فین کنید. اگر این کار را انجام دهید، فشار ناشی از تلاش برای پاک کردن بینی ممکن است باعث خونریزی و تورم اضافی شود. خونریزی بیشتر منجر به کبودی بیشتر می شود و دوباره باید برای کاهش کبودی منتظر بمانید.


 


  • قسمت بیرونی بینی را تمیز کنید:


پاکسازی اطراف سوراخ های بینی با داروهای ارائه شده از جمله پماد مناسب است. ما روش رینوپلاستی داخلی یا بسته را ترجیح می دهیم و از آنجایی که برش خارجی در این روش وجود ندارد کار زیادی برای انجام دادن باقی نمی ماند به جز استفاده از پماد داخل سوراخ های بینی که دارای بخیه های قابل جذب هستند.


 


  • آیا بعد از رینوپلاستی باید از خوردن غذا پرهیز کنم:


این یک تصور غلط رایج در مورد جراحی بینی است. هیچ محدودیت جدی در مورد غذاهایی که بعد از جراحی بینی باید از آن ها اجتناب کنید وجود ندارد. در حالی که گزینه های غذایی عالی وجود دارد که به طور طبیعی فرایند بهبودی را تسریع کرده و ممکن است به کاهش تورم کمک کنند، به طور کلی هیچ قانونی در مورد اینکه بعد از رینوپلاستی چه چیزهایی نباید خورده شوند وجود ندارد.


 


  • برای تسریع بهبودی چه بخوریم:


دانستن اینکه بعد از جراحی بینی چه بخورید فوایدی به همراه دارد. برخی از غذاها برای کاهش تورم در مرحله بهبودی اولیه مفید هستند. در پاپایای تازه و آناناس تازه خواص درمانی وجود دارد، زیرا سرشار از پاپائین هستند، آنزیمی که در بدن به دفع کبودی کمک می کند؛ یک کمک بزرگ پزشکی و همچنین بسیار لذت بخش در یک اسموتی. موارد بسیار معدودی در رابطه با رژیم غذایی وجود دارند که ممکن است مشکل ساز باشند. مصرف الکل و غذاهای شور باید محدود شود زیرا به ایجاد تورم کمک خواهند کرد.


63


درد پس از رینوپلاستی


آیا ریکاوری جراحی بینی دردناک است؟


اکثر بیماران در بررسی های دقیق به ما می گویند که درد بینی آن ها بعد از جراحی بینی کمتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتند. و حتی اگر درد قابل توجهی هم وجود داشته باشد، کنترل درد برای پزشک بسیار ساده خواهد بود. داروهای مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از بیماران با استفاده از تیلنول قوی یا حتی تیلنول ساده مشکلی نخواهند داشت. اما در هر صورت نباید از آسپرین استفاده شود. با این حال، عاقلانه است که مسکن قوی‌ تری هم دم دست باشد و پزشک معمولاً ترکیب تیلنول با کدئین را به داروهای مخدر ترجیح می دهد. این داروها بهتر هستند و شما فقط برای چند روز از آن ها استفاده خواهید کرد.


بیماران نگران درد بعد از رینوپلاستی در نوک بینی هستند زیرا این ناحیه حساس ترین قسمت بینی است. برعکس، نوک بینی در واقع کمی بی حس می شود و درد کمتری نسبت به پل بینی خواهد داشت. اما در هر صورت درد زیادی وجود نخواهد داشت.


تجربه یکی از مراجعه کنندگان بعد از عمل بینی در کلینیک زیبایی لاله:


“به عنوان کسی که خودش عمل رینوپلاستی را تجربه کرده، حتی یک قرص مسکن هم مصرف نکردم. منتظر بودم تا یک درد شدید را احساس کنم. اتفاقی که هرگز نیفتاد. روز بعد از عمل از خواب بیدار شدم و احساس خوبی داشتم و قرص مسکن هم نخوردم.”


 با این حال، افراد با هم متفاوت هستند و برخی افراد آستانه تحمل درد بالاتر یا پایین تری دارند و این مسئله باید در نظر گرفته شود. ما نمی خواهیم شما رنج بکشید زیرا وظیفه پزشک جلوگیری از رنج است. این نکته هم به همان اندازه مهم است که اگر درد داشته باشید، فشار خون بالا خواهد رفت. اگر فشار خون بالا برود، احتمال خونریزی در 7 تا 10 روز اول دوره حساس بعد از عمل وجود خواهد داشت.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.