بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

واکنش به خبر استفاده از نیروهای جهادی در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بکارگیری آنها در بدنه آموزش و پرورش واکنش نشان داد.


«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در درباره اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس دیگر نباید در برگزاری کنکور همکاری کنند و از طرفی سازمان سنجش آموزش اعلام کرده مدارس موظف به همکاری هستند، توضیح داد: این بحث داخلی است و حل می‌شود و چون دو وزیر مطرح کرده‌اند خودشان باید پاسخ بدهند. 


او در واکنش به خبری مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بکارگیری آنها در بدنه آموزش و پرورش و در پاسخ به این سوال که آیا امتیازی به بسیجی‌های فعال در فرآیند جذب معلمان اعطا می‌شود، توضیح داد: جذب ما فقط از دو طریق صورت می‌گیرد؛ ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان یعنی جذب بعد از دوره یکساله ماده ۲۸ و دوره چهارساله دانشگاه و شاید در مرحله مصاحبه پذیرش چنین امتیازهایی که گفتید وجود داشته باشد.


احمدی لاشکی تصریح کرد:‌ در جذب از طریق ماده ۲۸، نمره علمی داوطلب ۷۰ درصد موثر است و ۳۰ درصد هم نمره مصاحبه برای او لحاظ می‌شود. ما جمع این دو درصد را می‌نویسیم و بعد فرد راهی گزینش می‌شود تا تاییدیه بگیرد. این موردی که گفتید، نمی‌تواند هیچ نقشی در ۷۰ درصد نمره علمی داشته باشد، اما در ۳۰ درصد امتیاز مصاحبه، امتیازاتی را قرار می‌دهیم. 


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه در واکنش به بروز برخی بی‌احترامی‌ها نسبت به دانش‌آموز و معلم در مدارس با تاکید بر اینکه نباید جایگاه معلم و دانش‌آموز خدشه دار شود، بیان کرد: هرجایی که احساس کنیم معلم ما تحقیر می‌شود با تمام قوا ایستاده‌ایم و این را ثابت هم کرده ایم.


او با اشاره به جدیت آموزش و پرورش در این مسئله یادآور شد: به عنوان نمونه در ماجرایی که چند وقت قبل در مدرسه‌ای در استان البرز اتفاق افتاد اگر خاطرتان باشد فردی به خاطر صدای بلندگوی مدرسه، بی‌احترامی فراتر از کلام و سخن و به صورت جسمانی به معلم وارد کرد، با اینکه آن‌ها تفاهم و آشتی کردند، فردی که بی احترامی کرده بود با همکاری دادستان محترم استان البرز، جلوی خانه‌اش دستبند زده و راهی زندان شد.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  گفت: بنابراین ما تعارف نداریم. نباید جایگاه معلم خدشه دار شود. ما هم از جایگاه و حرمت معلم هم از جایگاه و حرمت دانش آموز، هر دو در برابر قانون حمایت می‌کنیم. ضمن اینکه اگر معلم را حتی اندکی تحقیر کنیم، کل جامعه‌مان کوچک خواهد شد و فرهنگ وقتی کشته شد، سایر حوزه‌ها هم آسیب می‌بیند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.