بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

سردیس سردار شهید «حسین همدانی» رونمایی شد

سردیس سردار شهید «حسین همدانی» صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین در بزرگراه شهید همدانی واقع در منطقه ۲۲ تهران رونمایی شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مراسم در سخنانی گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران هویت‌بخشی به سیما و منظر شهری تهران است و یکی از نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد، نامگذاری شریان‌های اصلی شهر به نام شهدا است. 


وی افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران در این راستا و با هدف تکریم مقام شهدا آثار حجمی متفاوتی با محوریت شهدا ساخته و در سطح شهر تهران نصب می‌کند که یکی از این بزرگراه‌ها بزرگراهی است که به نام شهید حسین همدانی نامگذاری شده و امروز نیز از سردیس این شهید در بزرگراه واقع در منطقه ۲۲ رونمایی می‌شود تا به این ترتیب یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شود. 


صیادی با اشاره به اهانت به شهید همدانی گفت: متأسفانه اهانت به شهدا اولین بار نیست که اتفاق افتاده لذا ما در سازمان زیباسازی وظیفه خود می‌دانیم که با زنده نگه داشتن یاد شهدا خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها را بیش از پیش برای مردم معرفی کنیم. وقوع اتفاقات تلخی همچون اهانت به شهید همدانی باعث خواهد شد که ما در وظیفه خود یعنی پررنگ‌تر کردن معرفی این شهدا به مردم و همچنین خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها مصرتر باشیم. ساخت این اثر از حدود سه ماه پیش آغاز شده اما با توجه به اتفاقات اخیر و برای تکریم این شهید رونمایی آن زودتر انجام شد. 


وی تأکید کرد: این سردیس از جنس فایبرگلاس و با پتینه برنز با ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر که با پایه آن در حدود سه متر می‌شود ظرف ۴۵ روز ساخته شده و در بزرگراه شهید همدانی نصب شده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.