بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

 پابند را به مجرمین مخل امنیت جامعه و افکار عمومی بسط نمی‌دهیم/ بهره از تحولات و فناوری‌های روز لازمه نظام کیفری است

محمدی در مراسم معارفه «مدیرکل قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» سازمان زندان‌ها گفت: زندان یعنی محدود کردن اما لزوما نیازی نیست که فرآیند حبس در زندان محقق شود بلکه می‌توان این محدودیت را با استفاده از سامانه‌ها و پابندهای الکترونیک بر مددجو اعمال کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مراسم معارفه «مدیرکل قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» سازمان زندان‌ها صبح امروز، سه‌شنبه با حضور دکتر غلامعلی محمدی در محل این سازمان برگزار شد.


در این مراسم رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اهمیت حوزه قضایی در دوران تحول و تعالی قضایی گفت: خوشبختانه بنابر ادعای ناظرین، سازمان زندان‌ها در مسیر تحول و تعالی حرکت می‌کند پس لازم است با برنامه‌ریزی و اقدامات، این حرکت را به صعود برسانیم. امروز بواسطه حضور آقای محسنی اژه‌ای در قوه قضائیه، اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضا در جامعه افزایش یافته است.


۱۱ هزار زندانی را در چندماه اخیر تحت پابند الکترونیک قرار داده‌ایم


رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد؛ کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برای ما امری مهم است و آن را جدی خواهیم گرفت. باید با اسناد بالادستی سراغ توسعه قوانین حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها رفت. خوشبختانه پس از چندماه از آغاز دوره جدید مدیریت بر زندان‌ها، از رقم حدود ۴ هزار پابند قبلی، امروز توانسته‌ایم ۱۱ هزار زندانی را تحت این سامانه قرار دهیم.


رئیس سازمان زندان‌ها: پابند را به مجرمین مخل امنیت جامعه و افکار عمومی بسط نمی‌دهیم/ بهره از تحولات و فناوری‌های روز لازمه نظام کیفری است


محمدی اضافه کرد: حدود ۱۲ هزار پابند آماده نیز در اختیار داریم و با مذاکرات صورت‌گرفته در کمتر از سه ماه دیگر این رقم به مرز ۲۵ هزار پابند خواهد رسید. بنابراین بزودی می‌توانیم ۳۵ هزار زندانی واجدشرایط را تحت پوشش بهره‌مندی از پابند الکترونیک قرار دهیم.


نیازی نیست حبس همیشه در محدوده زندان و پشت دیوارهای بلند باشد


رئیس سازمان زندان‌ها بر تأثیرات سوء حبس درقبال برخی زندانیان اشاره داشت و گفت: حبس از زندانی گرفته تا خانواده و البته بودجه کشور، هزینه زیادی را وارد می‌کند. بنابراین باید درخصوص زندانیان واجد شرایط و رفع احتیاجات زندانبانی از تکنولوژی ازجمله این سامانه‌ها، بهره کافی را ببریم.


وی ادامه داد: باید از تحولات و فناوری‌های روز در نظام کیفری استفاده لازم را داشت. زندان یعنی محدود کردن اما لزوما نیازی نیست که حبس در زندان و پشت دیوارهای بلند باشد بلکه می‌توان برای گروهی از محکومان، این محدودیت را با استفاده از سامانه‌ها و پابندهای الکترونیک بر مددجو اعمال کرد.


رئیس سازمان زندان‌ها: پابند را به مجرمین مخل امنیت جامعه و افکار عمومی بسط نمی‌دهیم/ بهره از تحولات و فناوری‌های روز لازمه نظام کیفری است


محمدی اعتقاد داشت: ما در بکارگیری سامانه‌های الکترونیک خلأ قانونی نداریم پس با تکنولوژی موجود می‌شود این امکان را بسط و گسترش داد. اینگونه نیز می‌توان برای زندانیانی که مرتکب جرائم خشن و نقض امنیت جامعه نیستند و جامعه و افکار عمومی را هم ناامن نمی‌سازند، پابندها را بکار گرفت.


نظارت بر حسن اجرای احکام قضایی و سامانه الکترونیک متحول شود


رئیس سازمان زندان‌ها در خاتمه به معرفی حمیدرضا کریمی در سمت «مدیرکل قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» اشاره کرد و گفت: ایشان یک قاضی نجیب، پرتلاش، بی‌توقع و درعین حال فاضل و عالم به موازین حقوقی است. بنابراین با این اشراف، توقع دارم نظارتش بر حسن اجرای احکام قضایی، نظام نیمه‌آزادی و سامانه الکترونیک مترقی شود.


رئیس سازمان زندان‌ها: پابند را به مجرمین مخل امنیت جامعه و افکار عمومی بسط نمی‌دهیم/ بهره از تحولات و فناوری‌های روز لازمه نظام کیفری است


گفتنی است در پایان نیز با تنفیذ حکم حمیدرضا کریمی از سوی دکتر غلامعلی محمدی، معارفه «مدیرکل جدید قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» سازمان زندان‌ها به انجام رسید.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.