بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تشریح مصوبات کمیته مرکزی اربعین حسینی

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور مصوبات کمیته اربعین حسینی را تشریح کرد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه کمیته اربعین حسینی با اشاره به اینکه در این جلسه استاندار کربلا و سفیر ایران در عراق مواردی را متذکر شدند، اظهار داشت: در این جلسه استاندار کربلا درخواست داشتند زائران ایرانی ماندگاری کمتر در کربلا داشته باشند؛ همچنین تاکید داشتند ارائه خدمات مواکب ایرانی بعد از اربعین بوده است.


وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: مصوب شد پارکینگ‌های شهرداری هر ۲۴ ساعت ۵ هزار تومان و بخش خصوصی  برای هر ۲۴ ساعت ۱۰ هزار تومان دریافت کنند.


وی گفت: با توجه به حجم مراجعه کنندگان به سامانه سماح موضوع کنترل واکسن برداشته شده است و کنترل واکسن در مرزها انجام می‌شود.


میراحمدی اضافه کرد: زائرن حتما باید کارت واکسن و یا فایل تزریق واکسن را در تلفن همراه خود داشته باشند.


معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: مبنا تزریق دو دز واکسن و در صورت گذشت شش ماه دز یادآور است؛ اگر کسی دوز سوم را زده باشد دوز یادآور مهم نیست.


میراحمدی گفت: خروج‌ اتباع غیر ایرانی، افعانی و پاکستانی فقط از مرز شلمچه صورت خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه مبنا بیمه ۱۸ هزار تومان است، گفت: خدمات ما از ۲۳ تا ۱۰۰ افزایش داده شده است نسبت به سال‌های گذشته افزایش زیادی داشته است.


دبیر ستاد اربعین وزارت کشور افزود: طبق دستور وزیر کشور استانداران سراسر کشور مکلف شدند با بسیج امکانات ترابری استان نیاز ترابری زائرین را برطرف کنند.


میراحمدی تاکید کرد: قیمت اعلام شده بلیط هوایی برای رفت و برگشت شش میلیون تومان است و پرواز چارتر هم ممنوع است.


وی درباره اینکه در مرزها پاسپورت‌هایی که تمدید آن‌ها تمام شده توسط پلیس مهر خواهند شد، گفت: در پلیس گذرنامه و فراجا پیش‌بینی‌هایی شده که این کار با سهولت انجام شود و فردا در این خصوص جلسه‌ای خواهیم داشت و اگر تغییراتی داشتیم اعلام خواهد شد‌.


وی درباره ساعت کاری مرزهای در ایام اربعین گفت: تمامی مرزها ۲۴ ساعته خواهد شد، اما تردد از مرز خسروی محدودیت ساعتی خواهد داشت و حداکثر ساعت خروج پنج بعدازظهر خواهد بود.


وی افزود: عراق اعلام کرده که روزانه از مهران ۲۰۰ هزار نفر را پذیرش خواهیم کرد که با توجه به حجم زائرین درخواست کرده‌ایم که عدد افزایش پیدا کند. 


وی با بیان اینکه مواکب از ۲۱ محرم‌می‌توانند در عراق حضور پیدا کنند، گفت: تا کنون یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در سماح ثبت تام کردند و پیش‌بنی شده چهار تا پنج میلیون زائر در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.