بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

الزام تبیین دستاوردهای علمی برای امیدآفرینی در جامعه / شبکه‌سازی و اشتراک امکانات و ظرفیت دانشگاه‌ها برای جهاد تبیین

سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت تبیین دستاورهای علمی جامعه دانشگاهی برای امیدآفرینی در بین جوانان و جامعه گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و امکانات، کمبودهای موجود را جبران کنند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از روابط عمومی وزارت علوم، علی بهادری جهرمی رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت دوشنبه شب در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در آستانه هفته دولت و در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: شخص رئیس جمهور و هیئت وزیران توجه ویژه‌ای به موضوع اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دارند و اطلاع‌رسانی و توجه به افکار عمومی همپای توجه به مسائل اقتصادی از اولویت‌های اصلی دولت است. 


وی افزود: روابط عمومی‌ها می‌توانند با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و امکانات، کمبودهای موجود را جبران کنند و به شکل هم‌افزا و تعاملی نسبت به اطلاع‌رسانی و انجام مأموریت‌های خود اقدام کنند. 


رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: همه مراکز روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی جزو خانواده بزرگ نظام اطلاع‌رسانی جمهوری اسلامی ایران هستند و با فعالیت هم‌راستا و در کنار یکدیگر باید دستاوردهای چهل‌ساله جمهوری اسلامی ایران را در جامعه بیان کنیم. 


وی اظهار داشت: اگر نتوانیم دستاوردها را به خوبی و مطابق با واقعیت بیان کنیم و دفاع خوبی هم در مقابل شبهات و سیاه‌نمایی‌ها داشته باشیم، به وظایف و ماموریت‌های اصلی خود عمل نکرده‌ایم. 


جهرمی تأکید کرد: روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید جذابیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های سازمان خود را در جامعه تبیین کنند تا جوانان با شور و اشتیاق و علاقه نسبت به ادامه تحصیل یا فعالیت در این مراکز علاقمند شوند و در این راستا برگزاری انواع برنامه‌های آشنایی با دانشگاه و جشنواره‌های مختلف و مسابقات متنوع که دارای جذابیت برای نسل جوان باشد، ضروری است. 


رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین ادامه داد: دانشگاه‌ها از ظرفیت بالای منابع انسانی برخوردارند که جزو بهترین و سطوح عالی منابع انسانی کشور هستند. مدیران روابط عمومی برای بیان توانایی‌های مرکز علمی و پژوهشی خود و همچنین برای معرفی محققان و اعضای هیئت علمی توانمند در جامعه اقدام کنند تا مسیر حل مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم در استان‌ها و شهرستان‌ها توسط دانشگاه‌ها فراهم شود. 


بهادری جهرمی وظیفه مهم روابط عمومی‌ها را ایجاد پیوند بین بخش‌های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی دانست و اظهار داشت: روابط عمومی‌های دانشگاهی زمینه تعامل و ارتباط محققان و اعضای هیأت علمی و دانشجویان فعال و پژوهشگر را با بخش‌های مختلف جامعه نظیر سازمان‌ها و صنایع فراهم کنند. 


رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی درخواست کرد برنامه‌های ویژه‌ای برای آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشند تا هم قدردان وضعیت فعلی و آغاز تحصیل و بازگشت شور و نشاط به محیط دانشگاهی بعد از دو سال داشته باشیم و هم جشن آغاز سال تحصیلی و یادآور فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت برای از بین بردن عوارض و عواقب کرونا و پایین آوردن مرگ و میر باشد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.