بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

افشای جزئیات عملیات دستگیری سیف الاسلام قذافی در سال ۲۰۱۱

فرمانده عملیات دستگیری پسر دیکتاتور سابق لیبی جزئیات این عملیات را بازگو کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از نشریه جان آفریک فرانسه، «العجمی العتیری»، فرمانده عملیات دستگیری «سیف الاسلام قذافی»، پسر «معمر القذافی»،‌ دیکتاتور پیشین لیبی در سال ۲۰۱۱، جزئیات این عملیات را بازگو و فاش کرد که او در حین عملیات خواسته بود که به سرش شلیک کند.


 العتیری که فرماندهی تیپ «ابوبکر صدیق» را بر عهده داشت، گفت: «در شب‌های ۱۸ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۱۱ کمینی را در وادی الرمل بین منطقه وادی الشاطئ و وادی الحیاه با گروهی از جنگجویان که من فرماندهی آن‌ها را بر عهده داشتم، راه انداختیم».


وی در ادامه تشریح این وقایع تاکید کرد: «درست پیش از طلوع خورشید، حوالی ساعت ۲ بامداد، دو خودروی زرهی زرهی بین تپه‌های شنی ظاهر شدند، آن‌ها سعی کردند مقاومت کرده و فرار کنند: دو مرد در ماشین اول و چهار نفر در ماشین دوم بودند».


فرمانده عملیات افزود:‌«در شب تاریک، چیز زیادی نمی‌دیدیم. من اولین کسی بودم که به آن‌ها نزدیک شدم و یکی از آن‌ها را بازجویی کردم که در نهایت به من گفت سیف الاسلام است. اولین بار در زندگی‌ام بود که او را حضوری می‌دیدم. سر تا ابروهایش از ماسه پوشیده شده بود. من آرام بودم و خوشحال بودم زیرا در آن لحظه فکر می‌کردم که دستگیری پسر دوم قذافی به جنگ و شورش پایان می‌دهد».


وی تاکید کرد: «وقتی دیدم او زخمی شده و دستش را بانداژ کرده‌اند، بلافاصله خواستم او را مداوا کنم اما جعبه کمک‌های اولیه نداشتیم. سه انگشتش بریده بود و از ناحیه شکم و پهلو زخمی شده بود». 


العتیری درباره ادعاهای رسانه‌ها مبنی بر پیشنهاد سیف الاسلام برای ارائه پول در قبال آزادی گفت:‌ «این ادعا کاملا اشتباه است. او حرفی از پول نزد بلکه از ما خواست تا به سرش شلیک کنیم که من گفتم این اقدام با ارزش‌های ما مغایرت دارد».  


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.