بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

آشوب در دولت آمریکا در میانه تخلیه نیروها از افغانستان

بنا به گزارش‌ها، در اوج تخلیه آشفته ایالات متحده از افغانستان دفتر بانوی اول این کشور از گروه‌های کهنه‌سربازان خواست که راهی برای تخلیه افرادی که در مسیریابی این روند مشکل دارند، کمک کنند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، در اوج تخلیه آشفته ایالات متحده از افغانستان دفتر «جیل بایدن»، بانوی اول این کشور از گروه‌های کهنه‌سربازان خواست که راهی برای تخلیه افرادی که در مسیریابی این روند مشکل دارند، کمک کنند.


بر اساس گزارشی که روز گذشته -یکشنبه- توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد و در آن به جزئیات ناکامی‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در آخرین روزهای ماموریت این کشور در افغانستان پرداخته شد، دفتر «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور، مقامات ارشد وزارت دفاع و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی نیز همین کار را کردند.


«مایکل تی مک‌کال»، جمهوری‌خواه ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هنگام فاش کردن این گزارش به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «فقدان کامل و شکست در برنامه ریزی وجود داشت و اشتباهات زیادی صورت گرفت.»


این در حالی است که یک سال از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گذشته است.  


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.