بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اطلاعیه آزمون تعیین سطح مأموران مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۱

آزمون تعیین سطح مأموران مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ آغاز و در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ به پایان می رسد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی در اجرای بند ۱ ماده ۷ دستورالعمل نامه شماره ۱۰۰/۱۰۷۱۳/ص مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ «انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای سازمان امور مالیاتی کشور» و اصلاحیه دستورالعمل مذکور به شماره ۲۰۰/۱۸۶۳۴/ص مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۱، که در آن‌ها مبنای محاسبه ۱۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز معیارهای ارزیابی ارتقاء و انتصاب مأموران مالیاتی است و موجب تصمیمات مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ اجلاس مدیران کل، درنظر دارد آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی سال ۱۴۰۱ را در سطح ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور در صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ برگزار نماید. حضور تمامی همکاران رشته‌های شغلی مرتبط مالیاتی شاغل در واحدهای صف و ستاد سازمان از رده سازمانی معاون مدیرکل و پایین‌تر مطابق جدول زیر، در آزمون تعیین سطح مجاز است و امکان برگزاری آزمون موردی و مجدد برای نفرات غایب به هیچ وجه امکان‌پذیر نخواهد بود. 


تبصره ۱: امکان شرکت در آزمون برای همکارانی که در انواع مرخصی بسر می‌برند، نیز وجود دارد. 


تبصره۲: همکاران شاغل در رشته‌های شغلی مرتبط مالیاتی، بسته به همترازی تعیین شده در حکم کارگزینی، می‌توانند در سطح امتحانی مربوط شرکت نمایند. 


ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www. sanjesh. org از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ آغاز و در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ پایان می‌پذیرد. 


لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، با وارد نمودن شماره پرسنلی نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند. 


الف) مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام اینترنتی: 


۱- تکمیل تقاضانامه الکترونیکی. 


۲- فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال ازطریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید. 


۱-۲- عکس ۴ ´ ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ) 


۲-۲- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد. 


۳-۲- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰´۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ ´ ۲۰۰ باشد. 


۴-۲-تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. 


۵-۲- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. 


۶-۲- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. 


۷-۲- حتی الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد. 


تبصره۱: اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمی‌باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند. 


تبصره۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد. 


تبصره۳: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می شود.


تذکرمهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است. تاکید می‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد. 


ب) تاریخ و نحوه ثبت نام: 


تمامی متقاضیان ثبت نام آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی سال ۱۴۰۱، ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در اطلاعیه، باید متناسب با سطح شمول از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. در پایان ثبت‌نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نیست.


پ ) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون: 


۱- کارت شرکت در آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان برگزار خواهد شد. 


۲- ساعت شروع برگزاری آزمون و محل برگزاری آزمون در هنگام پرینت کارت بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد. “لازم به ذکر است، داوطلبانی که سطح آزمون را پایین‌تر از سطح مرتبط با پست معرفی شده در جدول تفصیلی مندرج در اطلاعیه انتخاب کنند، ثبت نام آن‌ها کم لن یکن تلقی گردیده و باطل است. 


مواد آزمون: 


۱– قوانین و مقررات تخصصی مالیاتی (مالیات اشخاص حقوقی (مالیات بر درآمد – مالیات بر ارزش افزوده – مالیات بر حقوق – مالیات تکلیفی – مالیات بر درآمدهای اتفاقی) – مالیات اشخاص حقیقی (مالیات بر درآمد – مالیات بر ارزش افزوده – مالیات بر حقوق – مالیات تکلیفی – مالیات بر درآمدهای اتفاقی) – سایر منابع اشخاص حقیقی (مالیات بر درآمد املاک، مستغلات و خانه‌های خالی – مالیات بر ارث – حق تمبر – مالیات خودرو و خانه‌های لوکس) – اجراییات و مجازات‌ها (اجراییات – مجازات‌ها) )


۲– مقررات عمومی مالیاتی


۳– قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان


۴– بایسته‌های حقوقی


۵– ارتقای سلامت اداری و مبارزه با جعل و ارتشا


– آزمون شامل یکصد امتیاز به شرح (قوانین و مقررات تخصصی مالیاتی ۶۸ امتیاز، مقررات عمومی مالیاتی ۱۴ امتیاز، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان ۱۰ امتیاز، بایسته‌های حقوقی ۴ امتیاز، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با جعل و ارتشاء ۴ امتیاز) است.


– در بخش قوانین و مقررات تخصصی مالیاتی: سوالات مربوط به قوانین و مقررات مالیاتی طبق آخرین اصلاحات طراحی و تدوین خواهد شد. 


ضرایب مواد آزمون و سؤالات: 


تمامی شرکت‌کنندگان در آزمون، به مجموعه سوالات طراحی شده در قالب یک دفترچه با نام که شامل ۱۰۰ سوال می‌باشد، پاسخ خواهند داد. ترکیب سوالات آزمون برای گروه‌های مختلف آزمون به شرح جدول ذیل است:


۱- هر فرد موظف است به تمامی سوالات دفترچه آزمون پاسخ دهد. شرکت کنندگان سطوح (۱) تا (۳) می‌توانند یک منبع را در زمان ثبت نام به عنوان منبع تخصصی خود با ضریب ۲ انتخاب نماید. اما تمامی سوالات بخش قوانین و مقررات مالیاتی برای شرکت کنندگان سطح ۴ دارای ضریب یکسان خواهد بود. لذا شرکت کنندگان سطح ۴ نیازی به انتخاب منبع ندارند. 


۲- شرکت کننده موظف به پذیرش منبع انتخاب شده در زمان ثبت نام بوده و تغییرآن در زمان برگزاری آزمون میسر نیست.


۳- سؤالات به صورت تستی خواهند بود و هر پاسخ درست یک نمره مثبت (متناسب با ضریب) و هر پاسخ نادرست یک چهارم نمره منفی (متناسب با ضریب) خواهد داشت. 


۴- تعداد سوالات ۱۰۰ سؤال می‌باشد و سؤالات هر یک از مواد آزمون، متناسب با میزان امتیاز مندرج در بند (۱) بخش ضرایب آزمون و سؤالات محاسبه خواهد شد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.