بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

لوله بازکنی 24: بررسی روش های سریع لوله بازکنی در منزل


لوله بازکنی عنوانی است که در بیشتر برچسب‌های تبلیغاتی که بر در و دیوار خانه‌ها چسبیده شده مشاهده می‌شود و علی‌رغم اینکه صورت چندان زیبایی ندارند اما بیانگر وجود یک مشکل اساسی به عنوان گرفتگی لوله در منازل هستند. اگر لوله فاضلاب شما گرفته است، توصیه می‌کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید چرا که قصد داریم در ادامه روش‌های باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب را به شما آموزش دهیم.


پیشگیری از گرفتن لوله‌های فاضلاب


در این زمینه نیز مانند هر زمینه دیگری  پیشگیری بهتر از درمان  است.  شما می‌توانید برای جلوگیری از گرفتن لوله‌های فاضلاب منزل یا محل کارتان از ورود مواد زائد به درون آن‌ها پیشگیری کنید. از جمله راه‌های آن می‌توان به قرار دادن توری برای سینک ظرفشویی و یا استفاده از چاه بست برای توالت اشاره کرد و یا اینکه با مشاهده نشانه‌های اولیه گرفتگی لوله فاضلاب با ریختن آب جوش درون لوله سینک ظرفشویی می‌توانید به رفع گرفتگی لوله فاضلاب بپردازید، چرا که با این روش بافت‌های چربی که به لوله‌ها چسبیده‌اند شسته می‌شوند.


 از دیگر روش‌های جلوگیری از گرفتن لوله جلوگیری از ریختن روغن استفاده شده به درون لوله فاضلاب است، شما می‌توانید برای این کار ظرف‌های حاوی چربی پخت و پز را قبل از شستن با دستمال پاک کنید. در واقع روش‌های پیشگیری که در بالا  به آن‌ها اشاره کردیم، به نوعی روش  لوله بازکنی برای گرفتگی‌های بسیار جزئی لوله هستند که شاید در ابتدا چندان دردسرساز به نظر نرسند اما به تدریج سر کار شما را به لوله بازکنی‌های متخصص می‌اندازند.


72


روش‌های لوله بازکنی 24


در ادامه قصد داریم به طور مختصر به آموزش برخی روش‌های لوله بازکنی اشاره کنیم که در ادامه از ساده ترین آن‌ها به سخت‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.


 


  1. رفع گرفتگی لوله فاضلاب به روش دستی


روش باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با روش دستی یا همان تلمبه  بیشتر برای گرفتگی ضعیف و سطحی لوله‌ها مناسب است، شما برای انجام این روش باید قسمت پلاستیکی لوله بازکن  دستی را روی دهانه لوله قرار دهید، به طوری که هیچ راه خروج هوایی وجود نداشته باشد.  برای اینکه چسبندگی لوله بازکن دستی یا همان تلمبه را بیشتر کنید می‌توانید مقداری پارافین به دور لبه پلاستیکی آن بمالید و کمی آب روی سینک دستشویی و یا ظرفشویی بریزید.  پس از انجام این مراحل و قرار دادن لوله بازکن دستی بر روی لوله ، دسته لوله بازکن دستی یا همان تلمبه را رو به پایین فشار دهید و همین کار را به طور مکرر چندین بار انجام دهید، با انجام این کار هوای درون پمپ لوله بازکن به سمت لوله با فشار حرکت کرده و موجب حرکت مواد زائدی که موجب گرفتگی لوله‌ها شده است می‌شود.


حین انجام این عمل باید به چند نکته توجه کنید اینکه هنگام فرآیند تلمبه زدن نباید هوا به زیر پمپ نفوذ کند و  پس از اینکه لوله باز شد باید کمی آب درون آن بریزید تا مواد اضافی که درون لوله قرار گرفته دوباره باعث گرفتگی لوله نشود. لازم توجه است که در گرفتگی‌های سطحی لوله فاضلاب، لوله بازکن دستی بسیار بهتر از مواد شیمیایی عمل می‌کند.


73


2. استفاده از محلول‌های لوله بازکنی شیمیایی


از دیگر مواردی که برای رفع گرفتگی‌های سطحی لوله فاضلاب مناسب است، می‌توان به محلول‌های شیمیایی اشاره کرد. برای انجام این روش باید به دستورالعملی که روی محلول لوله بازکن نوشته شده است توجه کنید.  مسئله دیگر این است که حین خرید محلول شیمیایی بهتر است توجه کنید که محلول مناسب با لوله، مورد نظر خود را خریداری کنید، چرا که برخی از این مواد برای گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی مناسب‌اند و برخی از آن‌ها برای گرفتگی لوله فاضلاب حمام. پس از اینکه محلول مناسب را تهیه کردید باید توجه داشته باشید که سرعت اثر کردن محلول‌های شیمیایی پایین است؛ بنابراین پس از ریختن آن‌ها درون لوله باید کمی صبر کنید. پس از اینکه گرفتگی لوله باز شد حتما کمی آب درون لوله بریزید چرا که اگر محلول درون لوله باقی بماند ممکن است باعث خوردگی لوله‌ها شود. نکته ایمنی که حین انجام فرآیند لوله بازکنی اهواز با استفاده از محلول‌های شیمیایی باید رعایت کنید این است که بعد از ریختن این محلول‌ها داخل لوله اصلاً سر خود را نزدیک به لوله قرار ندهید چرا که گازهایی که از لوله بلند می‌شود در صورت برخورد با صورتتان و تنفس آن ممکن است شما را دچار مشکلات تنفسی کند.


3. استفاده از پودر لوله بازکن


قبلاً که محلول‌های شیمیایی لوله بازکنی تولید نشده بودند از پودر لوله بازکن یا همان چنته برای  رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده می‌شده است، به این صورت که پس از اینکه مطمئن شدید لوله‌های شما خشک است، پودر لوله بازکن را داخل لوله ریخته و بعد از چند دقیقه درون لوله آب می ریزید. البته پس از تولید محلول‌های شیمیایی استفاده از این پودرها چندان رواج ندارد.


4. استفاده از دستگاه تراکم هوا


از دیگر روش‌هایی که برای لوله بازکنی ستارخان  و یا چاه بازکنی استفاده می‌شود، استفاده از دستگاه تراکم هوا است. از این دستگاه بیشتر برای گرفتگی‌هایی که ناشی از وجود خاک و مواد جامد در لوله‌ها هستند استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به این صورت کار می‌کنند که با تلمبه زدن هوا را درون دستگاه فشرده کرده و با قرار دادن دهانه این دستگاه بر روی دهانه لوله‌ها و کشیدن اهرم دستگاه، این هوای فشرده شده که داخل دستگاه ذخیره شده با فشار داخل لوله وارد می‌شود و این فشار موجب حرکت مواد زائد می‌شود. برای باز کردن گرفتگی لوله با استفاده از این دستگاه باید به طور مکرر همین فرآیند را انجام دهید و توجه کنید که دهانه دستگاه بر روی دهانه لوله کیپ باشد و هوا از کناره‌های آن به بیرون نفوذ نکند.


74


5. استفاده از فنر لوله بازکنی 24


از دیگر روش‌های رفع گرفتگی لوله می‌توان به فنر زدن لوله فاضلاب اشاره کرد. در واقع اگر گرفتگی لوله فاضلاب شما شدید باشد و با هیچ یک از روش‌های بالا رفع  نشود شما باید به سراغ روش فنر زنی لوله فاضلاب بروید. برای این کار دو نوع فنر لوله بازکنی وجود دارد که یکی برقی است و یکی به صورت دستی عمل می‌کند. تفاوت آن‌ها در سرعت حرکت‌شان است. از این روش در گرفتگی‌های شدید استفاده می‌شود. به طور کلی فنر لوله بازکن وسیله‌ای مانند دریل است که از فنر و موتور تشکیل شده است. فنر آن به موتور وصل شده و دارای انعطاف است. این انعطاف به خاطر این است که این فنر بتواند درون لوله و خمیدگی‌های آن  به راحتی حرکت کند. برای استفاده از این دستگاه باید ابتدا دستگاه را روشن کنید و فنر آن را آرام آرام وارد لوله کنید تا فنر به جایی که لوله دچار گرفتگی شده برسد و این کار را تا زمانی که این مواد جامد و سخت که موجب گرفتگی لوله شده‌اند به سمت چاه حرکت کنند ادامه بدهید. حتما توجه کنید که هنگام فعالیت دستگاه و چرخش فنر آن از لوله خارج نشود. 


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.