بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

حوادث قتل سه مسلمان در ۹ ماه اخیر به دلایل مذهبی و قومیتی بوده است

پلیس نیومکزیکو اعلام کرد که سه حادثه قتل مسلمانان در این ایالت به یکدگر مرتبط و احتمالا به دلایل مذهبی و قومیتی بوده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از رویترز، پلیس نیومکزیکو اعلام کرد که قتل سه مرد مسلمان در بزرگ‌ترین شهر این ایالت آمریکا در ۹ ماه گذشته احتمالا با یکدیگر مرتبط بوده و به نظر می‌رسد که این افراد به دلیل مذهب و قومیتشان هدف قرار گرفته‌اند.


دو نفر از حاضران در یک مسجد در ۱۰ روز گذشته در آلبوکرکی به ضرب گلوله کشته شدند. یکی از مقامات پلیس شهر گفت که به احتمال زیاد مرگ آن‌ها با قتل یک مهاجر افغان در ماه نوامبر مرتبط باشد.


به گفته پلیس آلبوکرکی، در هر سه مورد قربانیان بدون هشدار قبلی در کمین گرفتار شده و هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.


«کایل هارتسوک»، معاون رئیس پلیس آلبوکرکی گفت: «همه قربانیان اشتراکات قوی در نژاد و مذهب دارند».


وی گفت که «محمد افضل حسین»، ۲۷ ساله، مدیر سابق برنامه‌ریزی شهر اسپانولا که از پاکستان به آمریکا آمده بود، روز دوشنبه در بیرون مجتمع آپارتمانی خود در آلبوکرکی به ضرب گلوله کشته شد.


در ادامه این گزارش آمده است:‌ «این حادثه به دنبال قتل آفتاب حسین، مهاجر افغان ۴۱ ساله در آلبوکرکی رخ داده است که در ۲۶ جولای در نزدیکی منطقه بین‌المللی شهر به ضرب گلوله کشته شد».


هارتستاک گفت که این دو جنایت احتمالا با تیراندازی به «محمد احمدی»، ۶۲ ساله، در پارکینگ نزدیک یک سوپرمارکت و کافه در هفتم نوامبر مرتبط است.


«طاهر جاوبا»، سخنگوی مرکز اسلامی نیومکزیکو گفت: «ما هرگز این حجم از ترس را در جامعه خود احساس نکرده‌ بودیم».


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.