بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

وزیر حمل و نقل نیکاراگوئه با مدیر کل آمریکای وزارت خارجه دیدار کرد

وزیر حمل و نقل و زیرساخت نیکاراگوئه که به منظور شرکت در رویداد شهرهای خواهر خوانده تهران، به کشورمان سفر کرده است، با دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه دیدار گفت‌وگو کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «اسکار موخیکا» وزیر حمل و نقل و زیرساخت نیکاراگوئه که به منظور شرکت در رویداد شهرهای خواهر خوانده تهران، به کشورمان سفر کرده است، با  عیسی کاملی دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و در باره دستور کار جاری ارتقا همکاری های دو کشور گفت‌وگو کرد.


در این دیدار، دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مشترکات و نیز مواضع انقلابی دو کشور ایران و نیکاراگوئه، از  روند رو به گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف ابراز خرسندی کرد و خواستار به کار گیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی در مسیر توسعه همکاری‌ها شد. 


وزیر حمل و نقل و زیر ساخت نیکاراگوئه نیز با یادآوری تقارن تاریخی پیروزی انقلاب‌های دو کشور، جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه را پرچمدار صلح و مدافع حق تعیین سرنوشت عنوان کرد و اظهار داشت که فرصت‌ها و زمینه‌های متعددی برای گسترش و تحکیم روابط دو کشور وجود دارد و باید از زمینه یاد شده برای ارتقا روزافزون روابط کمال بهره برداری به عمل آید. 


وی آشنایی نزدیک با توانمندی‌های فنی و علمی و بازدید از برخی دستاوردهای ایران را یکی از اهداف سفر خود ذکر کرد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.