بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

باید ماهیت واقعی آمریکا را برای نسل جوان تبیین کنیم

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، تبیین ماهیت واقعی مدعیان حقوق بشر به ویژه آمریکا را برای مردم به ویژه جوانان حائز اهمیت دانست و گفت: سلطه گران و در رأس آنها آمریکا با ادعای حقوق بشر و طرح شعارهای به ظاهر زیبا به دنبال سیطره بر کشورها و چپاول منابع و ثروت ملت ها هستند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سید محمد حسینی شامگاه یکشنبه ۱۲ تیر ماه در همایش حقوق بشر آمریکایی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان ورامین و در جمع نمازگزاران و اقشار مختلف مردم این شهر، خاطرنشان کرد: ورامین دیار مردمان انقلابی ، مؤمن و ولایت مدار است که در پیروزی نهضت اسلامی و در مقاطع مختلف انقلاب حضور موثر و تعیین کننده ای ایفا کرده اند.


حسینی در این مراسم که رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و امام جمعه ورامین، فرماندار و مسئولین محلی حضور داشتند، با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان ورامین و تصمیم گیری درخصوص انتظار ۱۰ ساله مردم این شهرستان برای تعیین فرمانداری ویژه برای ورامین اظهار داشت:  در جریان سفر رئیس جمهور ، تصمیمات و مصوبات دیگری نیز برای پیشرفت و آبادانی روز افزون این شهرستان اتخاذ شده است که اجرای آن آثار و برکات فراوانی برای مردم این شهر خواهد داشت و دولت مصمم است این تصمیمات را پیگیری و اجرایی کند.


معاون رئیس جمهور افزود: دولت با تمام توان در خدمت مردم است و با تلاش شبانه روزی مصمم است کاستی ها را جبران کند.


حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد مانع در مسیر پیشرفت و تعالی ملت ایران اظهار کرد: دیدار و حمایت معاون سابق رئیس جمهور آمریکا از عناصر منافقین که جنایت های بی شماری علیه ملت ایران مرتکب شده اند بیانگر ماهیت سیاه و پلید آمریکا در دفاع از حقوق بشر است و امروز وظیفه داریم واقعیت های موجود را برای نسل جوان خود یادآوری کنیم.


حسینی افزود:  آمریکا حدود ۳۰۰ سال پیش با کشتار و قتل عام بومیان شکل گرفت و امروز  پشت شعارهای به ظاهر زیبای دموکراسی خواهی و دفاع از حقوق انسان ها همان اهداف سلطه طلبانه و چپاول گرانه خود را دنبال می کنند.


معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها ایران را ژاندارم منطقه می دانستند و برنامه های سیاسی ، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی گسترده‌ای در ایران اجرا می کردند که از آن جمله می‌توان به تشکیل موسساتی برای ترویج ارزش‌ها و سبک زندگی آمریکایی در ایران اشاره کرد.


معاون رئیس جمهور گفت: آمریکا تحت لوای شعار دموکراسی خواهی، عامل جنگ و یا ناآرامی و آشوب در حدود ۱۰۲ کشور  و عامل ۷۰کودتا بوده است امروز در شرایطی ایران را تهدیدی برای صلح جهانی معرفی می کند که خودش انبارهای سلاح هسته‌ای در اختیار داشته و حتی از آنها استفاده کرده است.


معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در فیلم های هالیودی تلاش می شود تا چهره نجات بخش و شکست ناپذیری از آمریکا در افکار عمومی جهانیان شکل بگیرد تا به این وسیله، ماهیت واقعی خود را نیز مخفی نگه دارند اما ملت ایران با سرداران سرافرازی همچون شهید سلیمانی پوشالی بودن قدرت آمریکا را به جهانیان نشان دادند و ثابت کردند آنچه در فیلم های هالیوود به نمایش گذاشته می شود با واقعیت موجود تفاوت زیادی دارد.


معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا که تاریخش مملو از قتل و خونریزی و توحش است در حالی ادعای حقوق بشر دارد که ملت ایران، صاحب مکتبی است که در آن امام علی (ع) به مالک اشتر  تاکید می کند که قلب تو باید مالا مال از عشق و محبت نسبت به همه مردم باشد چرا که آنان یا برادر دینی و یا هم نوع تو هستند.


حسینی گفت: متاسفانه برخی در داخل کشور هنوز به دشمنان دل بسته اند و می خواهند چهره شیطان بزرگ را بزک کنند.


حسینی با اشاره به جنایت های آمریکا در ایران اظهار داشت: آمریکا با توسل به کودتا، دسیسه های سیاسی و حتی طراحی هدف قرار دادن پرواز امام در آسمان به دنبال جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی بود و از فردای ۲۲ بهمن نیز مجدداً توطئه های گوناگونی را برای شکست انقلاب به کار گرفت و حتی با چراغ سبز آمریکا بود که صدام جنگ تحمیلی علیه ایران را آغاز کرد و در این جنگ، اروپایی ها که مدعیان دیگر حقوق بشر هستند بمب های شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و جالب اینجاست که به رغم همه این جنایت‌ها، باز هم ژست حقوق بشر می گیرند.


 این مقام مسئول افزود: آمریکا در حالی ادعای صلح و انسانیت و دوستی دارند که در دوران اشغال عراق حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر را به قتل رساندند و امروز در داخل کشورشان دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زندانی و یک و نیم میلیون نفر تحت نظر هستند و حدود ۴ هزار نفر سالانه در زندان های آمریکا به اشکال مختلف می میرند با این حال منتظرند تا در گوشه‌ای از ایران اتفاقی رخ دهد تا آن را برجسته کرده و فریاد حقوق بشر سر دهند البته خود مردم آمریکا به ویژه سیاه پوستان نیز تحت سیطره و ظلم قرار دارند که مرحوم طالب زاده در قالب برنامه های مختلف از جمله کنفرانس افق نو،  ابعاد مختلف این موضوع را به خوبی نشان داد.


معاون رئیس جمهور گفت: جنایت آمریکا فقط به جمهوری اسلامی ایران و غرب آسیا و خاورمیانه اختصاص ندارد بلکه در اقصاء نقاط دنیا از جمله کلمبیا ، پاناما ، مکزیک ، فیلیپین ، کوبا ، یونان ، اکوادور ، ویتنام ، سودان و یوگسلاوی شاهد جنایت ها و سلطه گری آمریکا هستیم و مدعیان حقوق بشر از کارنامه سیاهی برخوردار هستند.


معاون رئیس‌جمهور گفت: در دولت گذشته که نوعی خوشبینی به غرب و آمریکا وجود داشت ،  تصور می کردند که اگر در مقابل آنها کوتاه بیایند اوضاع درست می شود اما به رغم اینکه توافقی را هم امضاء کردند اما رئیس جمهور آمریکا رسماً آن را پاره کرد و به عهد خود وفا نکرد امروز هم همان شیوه را به نوع دیگری می خواهند تکرار کنند و متأسفانه باز هم عده‌ای در داخل خیال می کنند که باید باز هم در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل  کوتاه  آمد اما ملت ایران که با انتخاب آیت الله رئیسی،  غلط بودن آن شیوه را تایید کردند ، اجازه کوتاه آمدن را نخواهند داد ؛ ضمن اینکه امروز دولت هم در  همگرایی با سایر قوا  و با پشتیبانی مردم، مصمم است با ایستادگی در مقابل زیاده خواهی نظام سلطه و با عزم و اراده و روحیه جهادی و انقلابی مشکلات را برطرف کند و در این مسیر رئیس جمهور با تلاش و پشتکار مثال زدنی و بدون یک روز تعطیلی، شبانه روز در حال تلاش و برنامه ریزی است.


معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات و تصمیمات دولت برای کنترل بازار و مقابله با گرانفروشی اظهار کرد: منفعت طلبان  و سودجویان در مقابل اراده دولت نمی توانند کاری از پیش ببرند و به فضل الهی شرایط به نفع  آسایش و رفاه مردم تغییر خواهد کرد.


 حسینی گفت: اگر آمریکایی ها روزگاری به دنبال ترسیم نقشه جدید خاورمیانه بودند الان کشورهای آمریکای لاتین یکی پس از دیگری از حیاط خلوت و سیطره آمریکا خارج می شوند.


معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنان که در عرصه دفاعی از اقتدار بالایی برخوردار هستیم در مسائل اقتصادی نیز می‌توانیم گام های بزرگی را برداریم و اگر  کار قابل توجهی در این زمینه نشده است شاید بخاطر این‌ است که تاکنون چنین باوری در این خصوص وجود نداشت و عده ای ساده اندیشانه و یا بخاطر منافع شخصی چنین مطرح می کردند که ایران در برابر قدرت های بزرگ نمی تواند امکان رویارویی داشته باشد اما امروز دولتی سر کار است که به دانش و استعداد جوانان ایران اسلامی باور و اعتقاد دارد و از فعالیت آنان حمایت می کند.


حسینی افزود: زمانی نگاه به غرب در کشور حاکم بود اما امروز تعامل در رابطه با کشورهای همسایه با جدیت پیگیری می‌شود و شاهد افزایش چندین برابری حجم تبادلات و  رونق صادرات نفتی و غیر نفتی هستیم و  در سازمانهای بین المللی از جمله شانگهای، اوراسیا و اکو نیز فرصت های خوبی به دست آمده است که می توان از آن  برای بهبود شرایط استفاده کرد.


حسینی گفت: بی تردید با حضور آگاهانه مردم و با همت و تلاش روز افزون دولتمردان شرایط بهتری پیش رو خواهیم داشت.


حسینی با بیان اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی  تلاش می کنند در اخلاق و سبک زندگی ملت ایران تغییر ایجاد کنند، اظهار داشت:  لازم است به جای برخورد انفعالی، اقدامات غرب در حوزه خانواده ، زن و  کودک به چالش کشیده شود.


در این دیدار حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و امام جمعه ورامین با قدردانی از تصمیم دولت برای تعیین ورامین به عنوان فرمانداری ویژه اظهار کرد: امروز مردم ایران به خاطر وجود مدیرانی لایق و کارآمد که در سنگر های مختلف با روحیه دینی انقلابی و ولایی منشأ برکات فراوانی بودند نسبت به رفع مشکلات خود امیدوار هستند.


در پایان این مراسم تعدادی از مردم ورامین از نزدیک دغدغه‌ها،  مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه های مختلف با معاون امور مجلس رئیس جمهور در میان گذاشتند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.