بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

افزایش بی‌سابقه تجارت بین رژیم صهیونیستی و دو کشور خلیج فارس

اسرائیل اعلام کرد که حجم تجارت این رژیم و کشورهای عربی، از جمله امارات و بحرین، طی یک سال اخیر شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای بوده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از خلیج آنلاین، آشر فریدمن، مدیر مؤسسه صلح برای توافقات آبراهام، از طریق توئیتی اعلام کرد که روابط تجاری در ماه ژوئن، که شاهد تحولات هیجان انگیز بسیاری در زمینه‌های نوآوری، دیپلماسی و دانشگاهی بود، رکوردها را شکسته است.


وی توضیح داد که تجارت بین اسرائیل و امارات متحده عربی با ۱۳۰ درصد افزایش در ژوئن ۲۰۲۲ در مقایسه با می ۲۰۲۱ به ۲۰۱.۴ میلیون دلار رسیده است.


وی همچنین خاطرنشان کرد که تجارت اسرائیل با بحرین ظرف یک سال از صفر به ۱.۲ میلیون دلار رسیده است.


روابط بین اسرائیل با امارات و بحرین شاهد نزدیکی چشمگیری است که با امضای تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم در بسیاری از زمینه‌ها همراه بود.


ابوظبی، منامه و تل آویو روابط مشترک خود را توسعه داده و همکاری های خود را نه تنها در چارچوب سیاسی، بلکه در چارچوب‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، آموزشی، فنی و غیره تقویت کرده‌اند.


بحرین و امارات قبل از پیوستن سودان و مراکش به آنها، در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰ و دولت دونالد ترامپ، قرارداد عادی سازی روابط را با اسرائیل امضا کردند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.