بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

در نشست امروز نسبت به تکمیل پروژه‌های مشترک میان تهران و باکو تاکید کردیم/ روابط ما مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی است

وزیر امور خارجه آذربایجان گفت: در گفت‌وگوهای امروز مذاکرات در خصوص روابط دوجانبه و منطقه انجام شد. در حوزه دو جانبه با توجه به اراده سیاسی علی‌رغم اینکه افزایش ۳۰ درصدی مبادلات در سال ۲۰۲۱ و ۱۸ درصد پیشرفت در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ اما رقم هایی که برای دو کشور وجود دارد بسیار بالاتر از این ارقام است.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، جیحون بایراموف در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: در وهله اول از همتای عزیزم وزیر امور خارجه ایران به دلیل دعوت از بنده و مهمان نوازی ایشان تشکر می‌کنم. در جریان این سفر با جناب آقای محمدباقر قالیباف ملاقات داشتیم و تبادل نظر انجام شد. همچنین پس از این دیدار خدمت آقای رئیس جمهور خواهم رسید.


وی ادامه داد: در دیدار با همتای خودم در خصوص بسیاری از مسائل بحث‌و گفت‌وگو شد. مستحضر هستید روابط ما مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی است. جناب آقای امیرعبداللهیان فرمودند در ده ماه گذشته روسای جمهور دو دیدار داشتند و در همین راستا دفت و آمدهای خوبی میان دو کشور صورت گرفته است؛  دو هفته قبل وزیر فرهنگ ما به ایران آمد و امروز وزیر نیروی ایران به آذربایجان سفر کرده است.


وی افزود: در گفت‌وگوهای امروز مذاکرات در خصوص روابط دوجانبه و منطقه انجام شد. در حوزه دو جانبه با توجه به اراده سیاسی علی‌رغم اینکه افزایش ۳۰ درصدی مبادلات در سال ۲۰۲۱  و ۱۸ درصد پیشرفت در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ اما رقم هایی که برای دو کشور وجود دارد بسیار بالاتر از این ارقام است. همچنین توافق کردیم تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام را پیگیری کنیم. در خصوص تولید مشترک خودرو و تراکتور توافقات خوبی انجام شده است. همچنین تکمیل فاز دوم نیروگاه و سد خداآفرید و بهره برداری مشترک از آن یکی از پرژه‌های مهم دو کشور است. همچنین کریدور شمال و جنوب از اهمیت بالایی برخوردار شده است. 


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.