بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

تکواندو قهرمانی آسیا؛ یک طلا و 6 نقره سهم ملی پوشان پومسه ایران

رقابتهای تکواندو پومسه قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کره جنوبی پیگیری می شود که تیم کشورمان تا این لحظه موفق به کسب یک طلا، 6 نقره و دو برنز شده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، هفتمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی تکواندو آسیا با حضور ۱۵۷ تکواندوکار از ۳۴ کشور امروز پنجشنبه دوم تیرماه 1401 به میزبانی کره جنوبی در  شهر «چانچئون» آغاز شد.


در بخش تیمی 3 نفره و در رده سنی  بالای ۳۰ سال علی نادعلی ، حسین بهشتی و اکبر فروزان به مصاف نمایندگان کره جنوبی رفتند و در نهایت با کسب 7.55 امتیاز به مدال ارزشمند نقره رسیدند.


همچنین علی نادعلی در انفرادی رده سنی بالای ۳۰ سال  بعد از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم نهایی  با امتیاز ۷.۶۰ به برتری رسید. ملی پوش پومسه کشورمان در ادامه با پیروزی برابر «عثمان بولارس» حریف قطری با  کسب امتیاز ۷.۷۴ به فینال رسید. نادعلی نهایتا با کسب 7.62 امتیاز برابر «جائه اوک جان» از کره جنوبی به رتبه دوم بسنده کرد و مدال نقره را بر گردن آویخت.


در بخش انفرادی زیر 30 سال نیز مرجان سلحشوری که با برتری برابر «پاراباتی» از کشور نپال توانست به فینال برسد، نهایتا برابر «سئونگ مین یو» از کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. 


در رده سنی بالای 30 سال انفرادی بانوان، آتوسا فرهمند برابر «یوجین کانگ» از کره جنوبی در فینال رقابت ها نتیجه را با کسب 7.57 امتیاز واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد. 


نادر خدامرادی نیز در انفرادی رده سنی زیر 65 سال با غلبه بر «رستم اکبری» از افغانستان به فینال رسید و در این مرحله برابر «کیونگ او سئو» از کره جنوبی دیدار را با اختلاف یک صدم واگذار کرد و به مدال نقره رسید. خدامرادی برابر همین حریف کره ای اردیبهشت ماه سال جاری در رقابت های قهرمانی جهان «گویانگ» کره جنوبی در فینال به پیروزی رسید و صاحب مدال ارزشمند طلا شده بود.


در بخش تیمی دو نفره بالای 30 سال نیز ترکیب بهشتی و فرمند پارسا با غلبه بر «کائو لو و والت» از چین تایپه مدال طلا را به دست آوردند. تیمی دو نفره ایران در این بخش در ابتدا با کسب 7.50 امتیاز برابر نمایندگان قطر به برتری رسیدند. در بخش تیمی دو نفره زیر 30 سال نیز ترکیب صادقی و مهربان در ابتدا برابر نمایندگان ویتنام به برتری رسیدند و در فینال با واگذاری نتیجه مقابل چین تایپه به مدال نقره بسنده کرد.


این رقابتها در سالن «هوبان» شهر چانچئون» جریان دارد. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.