بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

فرمانده نیروی پدافند هوایی از منطقه پدافند هوایی غرب بازدید کرد

امیر سرتیپ صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از منطقه پدافند هوایی غرب، ایستگاه رادار شهید دستنبو و سایت شهید مومنی بازدید کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، از منطقه پدافند هوایی غرب و ایستگاه رادار شهید دستنبو و سایت شهید مومنی بازدید کرد.


وی در جمع کارکنان سایت شهید مومنی گفت: جنگ‌های امروز متمرکز بر حملات هوایی و دفاع پدافند هوایی است، هر کجا جنگی آغاز می‌شود، اول پدافند را مورد هدف قرار می دهند. در دوران دفاع مقدس هم همینطور بود، هرچند تجهیزات ما ابتدایی بود ولی همان توپ‌های چهارده و نیم، پنجاه و هفت، بیست و سه، سی و پنج میلیمتری و بقیه سامانه‌ها، اولین اهداف هواپیماهای بعثی بودند تا با انهدام پدافند راه نفوذ هوایی را برای خود باز کنند.


فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به هوش و نبوغ جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: چندین کشور به دلیل نو پا بودن انقلاب اسلامی و تصور ضعف در قوای نظامی ارتش ما سعی در دست‌اندازی به کشور را داشتند اما آنها هوش و نبوغ جوانان و فرماندهان این آب و خاک را نادیده گرفته بودند. ادامه جنگ به گونه‌ای پیش رفت که ما از تمام تجهیزاتی که دشمن تصور می‌کرد توان استفاده از آن‌ها را نداریم دقیقا بر علیه خودشان استفاده کردیم.


امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با تاکید بر اینکه اکنون شرایط تغییر کرده و قابل مقایسه با ایام دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: امروز بخش زیادی از تجهیزات پدافند هوایی بومی هستند؛ پدافند هوایی در حال پیشرفت است و لحظه به لحظه آن با هم فرق می‌کند و این موضوع در کنار قدرت بالای بازدارندگی ما در مقابل دشمنان، اثبات کننده این حقیقت است که پدافند هوایی ارتش ایران در منطقه و دنیا به عنوان یک قدرت شناخته می‌شود.


امیر سرتیپ صباحی‌فرد از اقدامات انجام شده در سایت شهید مومنی ابراز رضایت کرد و ادامه داد: توان اجرایی پدافند از گذشته تا کنون سیر صعودی خیلی خوبی داشته و در این میان سایت شهید مومنی از جمله یگان هایی است که پیشرفت قابل توجه و چشمگیری داشته است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.