بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

انتقال نوزاد رها شده در سطل زباله به بهزیستی

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حال نوزاد تازه یافت شده خوب است و امروز از بیمارستان ترخیص و به بهزیستی منتقل می شود، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته افراد بسیار زیادی با تلفن‌ها، ایمیل‌ها و شبکه‌های ارتباطی سازمان بهزیستی ارتباط برقرار کرده و متقاضی این کودک شدند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمد نصیری، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی درباره آخرین وضعیت نوزادی که به تازگی پیدا به بیمارستان منتقل شده است گفت: نوزاد در صحت و سلامت کامل قرار دارد و مراحل ترخیص آن از بیمارستان انجام شده است. فرایند اداری و کتبی انتقال نوزاد به بهزیستی با دستور قضایی انجام شده و به زودی به سازمان بهزیستی منتقل خواهد شد.


وی درباره فرایند انتقال کودکان دور افتاده از خانواده گفت: کودکانی که سر راه و یا در بیمارستان جا می مانند و یا به هر دلیلی خانواده صلاحیت نگهداری از آن کودک را ندارد از طریق دستگاه قضایی به سازمان بهزیستی منتقل می شوند که این فرایند با کمک مددکاران بیمارستان و همکاری اورژانس ۱۲۳ انجام می‌شود.

نصیری ادامه داد: در صورتی که سلامت اولیای کودک مشخص نباشد این کودکان در شرایط فرزندخواندگی قرار می گیرند. طی ۲۴ ساعت گذشته افراد بسیار زیادی با تلفن‌ها، ایمیل‌ها و شبکه‌های ارتباطی سازمان بهزیستی ارتباط برقرار کردند و متقاضی این کودک شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ولی موردی که وجود دارد این است که تا کنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از مردم متقاضی فرزندخواندگی هستند که در همه مراکز ما کلیه مراحل پرونده آن‌ها برای گرفتن فرزند انجام شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: ما سالی بیش از ۱۵۰۰ مورد فرزندخواندگی نداریم. یعنی نوزادی که شرایط را داشته باشد به این میزان است و افراد مجبور هستند تا چند سال در نوبت بمانند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.