بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

هوای ۳۶ شهر کشور در شرایط خطرناک است

داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور از شرایط خطرناک در ۳۶ شهر کشور خبر می‌دهد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، داده‌های پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد که شاخص کیفیت هوا بسیاری از شهرهای خوزستان و بوشهر روی ۵۰۰ قرار گرفته است.


همچنین شاخص کیفیت هوای شهرستان‌های سردشت در استان آذربایجان غربی، آبیک در قزوین، سقز در کردستان، قصر شیرین در کرمانشاه، نیز عدد ۵۰۰ و خطرناک را نشان می‌دهد. این در حالیست که شاخص ۳۶ شهر دیگر بالاتر از ۳۰۰ بوده و شرایط خطرناکی را سپری می‌کنند.


شاخص ۰ تا ۵۰ به معنی هوای پاک، مناسب یا بی‌خطر است. همچنین شاخص ۵۱-۱۰۰ به معنی هوای قابل قبول است هرچند برای افرادی که حساسیت‌های غیرمعمولی نسبت به آلودگی هوا دارند، این هوا می‌تواند دارای خطر باشد. شاخص ۱۰۱ تا ۱۵۰ نیز به معنی ناسالم برای گروه‌های حساس است و این‌گروه‌ها اثرپذیری بیشتری از آلودگی هوا خواهند داشت.


همچنین شاخص ۱۵۱ تا ۲۰۰ به معنی ناسالم است که در این شرایط تمامی افراد جامعه در معرض مخاطرات ناشی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند، در این میان گروه‌های حساس ممکن است دچار عوارض شدیدتری شوند. شاخص ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز به معنی بسیار ناسالم است و احتمال بروز عوارض جدی بر سلامت افراد جامعه افزایش پیدا می‌کند.


شاخص ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز به معنی خطرناک است و در این شرایط تمام افراد جامعه می‌بایست از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران روی ۳۴۴ قرار دارد که خطرناک تلقی می‌شود، میانگین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته روی ۴۳۵ و خطرناک بود.


وضعیت هوای تهران از ابتدای سال تا امروز به گونه‌ای است که تنها دو روز هوای پاک را تجربه کرده است، ۴۳ روز هوای قابل قبول، ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳ روز ناسالم و ۲ روز نیز خطرناک بوده است.


این در حالی است که تهران در سال گذشته ۲ روز هوای پاک، ۶۰ روز هوای قابل قبول و ۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.