بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

فوتبال زیر سایه آلودگی هوا؛ سه بازی لغو شد، سه بازی برگزار می‌شود.

آلودگی هوا در چند شهر و استان باعث شد 6 دیدار از 8 دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر روز گذشته لغو و به زمان دیگری موکول شوند.


به گزارش خبرنگار ورزشی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، شرایط جوی چند روز اخیر و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در خیلی از شهرها و استان‌ها باعث تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی، ادارات و خیلی از مشاغل بوده و فعالیت‌های ورزشی هم در نقاط زیادی از کشور به حالت تعلیق در آمده است و این موضوع روی مسابقات فوتبال لیگ برتر هم اثر خودش را  گذاشته است. تا جایی که روز گذشته 6 دیدار از 8 بازی لیگ برتر لغو شد و تنها بازی استقلال مقابل مس در رفسنجان و بازی ذوب آهن مقابل نساجی در اصفهان برگزار شد. با وجود اینکه گفته شده بود این دیدارها 24 ساعت بعد برگزار می‌شوند باید دید شرایط جوی این اجازه را می‌دهد یا نه.


* دیدار تیم‌های «آلومینیوم اراک- پیکان»، «نفت مسجدسلیمان- صنعت نفت آبادان» و «تراکتور تبریز- فجر سپاسی شیراز» در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت 20 امشب برگزار می‌شود.


*   ۳ مسابقه پرسپولیس- شهرخودرو و هوادار تهران – گل گهرسیرجان  و فولاد خوزستان – سپاهان اصفهان به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی امشب برگزار نمی شود و زمان برگزاری این مسابقه ها متعاقبا اعلام خواهد شد.


وضعیت سه مسابقه دیگر از هفته بیست و نهم لیگ برتر؛ تراکتور تبریز- فجرشهیدسپاسی، نفت مسجدسلیمان- صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک – پیکان تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد. 


 


* شرایط جوی تبریز


تراکتور این هفته و بعد از جنجال‌های بازی با پرسپولیس باید بدون حضور تماشاگرانش روز گذشته از فجر پذیرایی می‌کرد ولی آلودگی هوا این دیدار را هم مثل دیدارهای دیگر لغو کرد. شرایط جوی تبریز امروز به مراتب بهتر و مساعد‌تر از قبل است ولی تصمیم برگزاری بازی تراکتور – فجر وابسته به دیدارهای دیگری است که باید به طور همزمان برگزار شوند چرا که این بازی در سرنوشت سقوط تیم‌ها به دسته اول تاثیرگذار است.


photo_۲۰۲۲-۰۵-۲۵_۰۹-۳۸-۵۸


بعد از سه روز آلودگی و رکوردشکنی روز گذشته در کلانشهر تبریز؛ امروز ۴ خرداد هوای تبریز وضعیت بهتری پیدا کرد.


در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در تبریز که روز گذشته به رکورد ۴۰۶ رسیده بود، به ۶۶ کاهش یافته است.


 


* شرایط جوی خوزستان


خوزستان میزبان دو بازی در هفته بیست و نهم است. نفت مسجد سلیمان مقابل صنعت نفت و بازی فولاد مقابل سپاهان. بازی اول در شرایط بقای لیگ در پایین جدول تعیین کننده است و بازی سپاهان – فولاد هم نبرد بالانشینان جدول است. سپاهان برای نایب قهرمانی و فولاد برای چهارمی می‌جنگند.


photo_۲۰۲۲-۰۵-۲۵_۱۰-۴۱-۰۹


به نظر می‌رسد لااقل در شهر اهواز شرایط برای برگزاری مسابقه فراهم شده است. سپاهانی که به دلیل گرد و غبار در فرودگاه اهواز با چندساعت تاخیر موفق به پرواز به این شهر شدند، دیروز از نزدیک شدت گرد و غبار را در دیار کارون دیدند. وضعیتی که باعث شد مسابقه دیشب دو تیم فولاد و سپاهان هم لغو شود. با این‌حال تصاویر شهر اهواز نشان می‌دهد آسمان آبی این شهر از گرد و خاک خالی شده و در شرایط آب و هوایی کاملا مناسب، دو نماینده آسیایی این فصل فوتبال ایران به مصاف یکدیگر بروند.


 


* هوای تهران همچنان آلوده


 بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۴۱۲ یعنی بازه خطرناک قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص هوای پایتخت روی عدد ۱۴۲ و در بازه ناسالم قرار داشت. بر اساس این گزارش پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۴۳ روز هوای قابل قبول، ۳ روز هوای ناسالم (برای تمام افراد)، ۱۶ روز هوای ناسالم (گروه‌های حساس)، یک روز هوای خطرناک و دو روز هوای پاک داشته است.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.